فوران فاضلاب خانگی در آبراه ها / هشدار کتبی شهرداری هش به شهروندان متخلف


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877259

تخلیه فاضلاب و فاضلاب خانگی و بوی بد ناشی از آلودگی جاده ها در اکثر نقاط و محله های شهر هش مشکل جدیدی نیست، بلکه معضلی است که سال هاست شهروندان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، ریختن فاضلاب های خانگی در کف خیابان ها معضلی است که در اکثر نقاط شهر هش به چشم می خورد و اکثر ساکنان این شهر از ریختن فاضلاب به معابر ناراضی و نگران هستند.

در کوچه پس کوچه های این شهر اولین چیزی که جلب توجه می کند فاضلاب رها شده در اکثر خیابان هاست که تمام عرض خیابان و کوچه را در بر گرفته و همیشه بوی خیس و نامطبوعی دارد و به دلیل شیب دار بودن برخی از خیابان ها این فاضلاب به سمت توده ها حرکت می کند و در یک نقطه جمع می شود.


اگرچه اکثر مردم فاضلاب حیاط یا ماشین ظرفشویی، آشپزخانه و توالت را به عنوان فاضلاب نمی شناسند، اما جزئی از فاضلاب هستند و ماندن آنها در محیط می تواند باعث شیوع انواع بیماری های عفونی شود.



تخلیه فاضلاب خانگی تهدیدی برای سلامت همه ساکنان محله است


یکی از شهروندان هشی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: رها شدن فاضلاب های خانگی در معابر علاوه بر ظاهر بصری باعث آلودگی محیط زیست و شیوع بیماری های مختلف در سطح شهر می شود.


ریگا ادامه داد: با گرم شدن هوا، خروج فاضلاب های خانگی افزایش می یابد و تجمع آنها در سوراخ ها و اتمسفرها برای انتقال آب باعث رشد و تکثیر آفات و حشرات می شود.


وی افزود: برخی از شهروندان با وجود مشکلات بهداشتی و آگاهی از خطرات شیوع بیماری، فاضلاب های خانگی را دفع می کنند و مسئولان باید در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.


این شهروند افزود: با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس، کودکان برای گذراندن اوقات فراغت خود در این مکان ها بازی می کنند و در معرض انواع بیماری ها و تهدیدات جدی قرار می گیرند.


1633871 خبر خاکستری


اخطار منازل مسکونی به دلیل تخلیه فاضلاب خانگی در معابر


مهدی شهنوازی شهردار هش با تاکید بر اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار، برای خانه هایی که فاضلاب خود را به معابر نشت می کنند، اخطار کتبی توسط خدمات شهری شهرداری صادر می شود.


وی از راه اندازی واحد اجرایی شهرداری هش برای حذف سد معبر، فاضلاب خبر داد و گفت: در مرحله اول به تمامی واحدهای صنفی در خصوص احداث سد معبر، فاضلاب خانگی و پسماندهای ساختمانی اخطار داده شد.


وی افزود: پساب رها شده از منازل باعث ایجاد مزاحمت، آلودگی و بو و ظاهر نامطبوع می شود و عمر مفید آسفالت و توده ها را کاهش داده و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد، به این منظور و برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر، منازلی که فاضلاب آ. زن خانه دار در راهروها قرار می گیرد یا زباله های ساختمانی در راهروها رها می شود، هشدار ارسال می شود.


شهردار هش گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و شیوع بیماری های واگیردار و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه، منازلی که رفاه و سلامت عمومی را به ویژه در محلات تهدید می کنند با جدیت برخورد می شود.


وی تلاش همگانی را برای رفع مشکل فاضلاب خانگی خواستار شد و گفت: رعایت نکردن مسائل اولیه بهداشتی، منشأ بسیاری از بیماری ها و فاضلاب ها، سلامت جامعه را به خطر می اندازد و برای مبارزه با این افراد همه دستگاه ها باید همکاری لازم را داشته باشند.


172624 خبر خاکستری






شهروندان در مدیریت شهری به شهرداری کمک می کنند


شهنوازی با بیان اینکه ارتقای سیمای شهر یکی از برنامه ها و اولویت های مدیریت شهری خاش است، اذعان داشت: طرح پاکسازی معابر به صورت دوره ای توسط دست اندرکاران حوزه فضای سبز و خدمات شهری با اقدامات ویژه برای ساماندهی در حال انجام است. تمام نقاط شهر


وی افزود: در طرح جهادی پاکسازی معابر، پاکسازی شهری، تخلیه و شستشوی مخازن زباله، لایروبی رودخانه ها، جمع آوری نخاله های ساختمانی و نخاله ها و نخاله های رها شده در سطح شهر به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.


وی ادامه داد: شهرداری برای زیباسازی شهر، رفع موانع و زیبایی های بصری و زیست محیطی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تلاش می کند، این مهم باید به درستی انجام شود.


شهردار هش با بیان اینکه گل در خیابان ها و بلوارها می تواند در زیباسازی شهر موثر باشد، گفت: گل های فصلی در خیابان های هش برای ایجاد فضای بصری شهر در دستور کار قرار گرفته است، پارک های شهری رها شده است اما با برنامه ریزی های انجام شده و علیرغم فشارهای مالی این پارک ها نیاز به بهسازی دارند و به طرق مختلف در اختیار شهروندان قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی ورودی های شهر آغاز شده است که از جمله اقدامات پیش بینی شده در این خصوص می توان به اصلاح میادین، پیاده روها از ورودی و دیواره ممانعت کننده از جمع آوری آب های سطحی منطقه هواشناسی اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید