فیفا قصد دارد رقیب ایران را از حضور در جام جهانی محروم کند

فیفا قصد دارد رقیب ایران را از حضور در جام جهانی محروم کند

مشکل تونس دخالت دولت آن کشور در فدراسیون فوتبال است. چیزی که فیفا روی آن بسیار حساس است و هر چیزی را خواهد بخشید، این قضیه قابل تحمل نخواهد بود. کامیل دگیش وزیر ورزش این کشور در اظهارات اخیر خود بارها از احتمال انحلال فدراسیون فوتبال این کشور صحبت کرده و در همین رابطه فیفا از وی توضیح صریح در این خصوص خواسته است.

تونس در گروه D با استرالیا، فرانسه و دانمارک همگروه است اما اگر وزارت ورزش و دولت تونس نتوانند فیفا را متقاعد کنند این تیم شانس حضور در قطر را از دست می دهد. طبق معمول پیشنهاد شد که ایتالیا و اوکراین جایگزین تونس شود و یا مسابقات این گروه با 3 تیم برگزار شود. به همین دلیل فیفا اخیرا فدراسیون های فوتبال زیمبابوه و کنیا را محروم کرده است.

اگر فیفا اتحادیه فوتبال تونس را تعلیق کند، بازی دوستانه آن کشور با ایران لغو می شود و شاید به جای آن بازی با روسیه در دستور کار قرار گیرد. روس ها که در همه جا و همه مسابقات ورزشی بین المللی محروم هستند اصرار دارند این بازی دوستانه را برگزار کنند. آنها مسابقات کشتی، تکواندو و چند رشته دیگر را که خودشان برگزار می کنند شروع کرده اند و بدشان نمی آید که در فوتبال ایران بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید