فیلم اعترافات تلویزیونی علیرضا اکبری

فیلم اعترافات تلویزیونی علیرضا اکبری

علیرضا اکبری، معاون سابق وزارت دفاع که به جرم جاسوسی به اعدام محکوم شده بود، مقابل دوربین نشست و اعتراف کرد. این فیلم در حالی منتشر شد که اخیراً فایل صوتی وی پخش شده است که در آن مدعی است بیش از 10 ماه برای گرفتن اعترافات از او شکنجه و بازجویی شده است.

در بیانیه وزارت اطلاعات، علیرضا اکبری جاسوس انگلیس معرفی شد. اکبری پیش از این از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در دهه 80، معاون وزیر دفاع در دوران تصدی علی شمخانی و یکی از اعضای تیم مذاکره کننده مذاکرات پایان جنگ ایران و عراق بود.

اکبری به جرم جاسوسی به اعدام محکوم شد و امروز فیلمی از اعترافات تلویزیونی او منتشر شد که در آن از نحوه جاسوس شدنش می گوید. این در حالی است که در فایل صوتی منتشر شده از وی می گوید: هیچ مدرکی علیه او وجود ندارد. اکبری گفت: به صورت قانونی از ایران خارج شدم و در چند کشور اروپایی فعالیت اقتصادی داشتم اما متهم به فرار و داشتن شرکت پیشرو شدم.

اکبری در این فایل صوتی می‌گوید: «هدیه یک شیشه عطر و یک پیراهن به علی شمخانی و دریافت اطلاعات از او دلیلی بر جاسوسی من بوده است. اگر دبیر شورای عالی امنیت ملی در ازای یک شیشه عطر اطلاعاتی در مورد کشور می دهد، چرا با آنها تماس نمی گیرید؟» اکبری مدعی است که بیش از 10 ماه تحت شکنجه و بازجویی بوده و تحت فشار و مواد مخدر قرار گرفته است. گرفتن اعترافات

دیدگاهتان را بنویسید