مازنی: با اعترافات تلویزیونی می خواهند به مشکلات کشور پایان دهند

مرگ تلخ مهسا امینی در جریان جلسات توجیهی گشت ارشاد و اعتراضات خیابانی همچنان در صدر اخبار کشور قرار دارد. واکنش ها به اتفاقی که برای او افتاده بی پایان است. به غیر از مردم عادی، افراد مشهور و یا چهره های مشهور هنری، ورزشی و … با انتشار مطالب و استوری های مختلف در شبکه های اجتماعی ضمن انتقاد از عملکرد گشت ارشاد، به اعتراضات مردمی پیوستند و اعلام کردند که در کنار مردم و در کنار مردم هستند. عده ای از ابتدا ملحق شدند و گروهی دیگر در اثر موجی که در شبکه های اجتماعی راه افتاد مجبور به عضویت شدند! انفعال، سکوت و واکنش دیرهنگام برخی سلبریتی ها از چشم کاربران بی شمار فضای مجازی محو نشد و چاره ای جز همراهی با نامردی و در میانه خواندن این افراد باقی نماند. علی کریمی یکی از چهره های شناخته شده و محبوبی است که از سوی مسئولان به دامن زدن به بحران کنونی متهم شده است. مروری بر گذشته نشان می دهد که علی کریمی و تعدادی از چهره های سرشناس هیچ گاه نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت نبوده و نه تنها در فضای مجازی بلکه در مواقع نیاز به عنوان شهروندانی دغدغه مند در کنار مردم بوده اند. حضور هدیه تهرانی در مناطق سیل زده در سفرهای برون مرزی استاندار یکی از تصاویر ماندگاری است که در اذهان مردم نقش بسته است. رسول خادم از دیرباز به مردم مناطق فقیرنشین کشور خدمت می کند. وریا غفوری، علی دایی، کمیل قاسمی، پوریا تابان، محسن چاوشی و …. از جمله افراد مشهوری هستند که سعی می کنند در حل بخشی از مشکلات مردم سهیم باشند یا حداقل صدای آنها باشند. البته ناگفته نماند که افرادی مانند علی کریمی و وریا غفوری فرسنگ ها با سلبریتی هایی فاصله دارند که با اظهارنظرهای سطحی و جنجالی و پرش های بی پایان خود تمام تلاش خود را می کنند تا فراموش نشوند. اظهار نظر بهنوش بختیاری درباره حکم اعدام معترضان در آبان 1378، اظهار نظر سحر قریشی مبنی بر ناراحتی همزمان با مردان در ورزشگاه ها و …. گواه این فاصله زیاد است
اظهارات صریح سلبریتی ها در بحران اخیر و برخوردهای مستمر با برخی از آنها حضور آنها را بیش از موارد مشابه نمایان کرد. در همین رابطه نماینده دهمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با سایت دیده بان ایران گفت: همراهی سلبریتی ها در اعتراضات اخیر اتفاق جدیدی نیست. هنرمندان و ورزشکاران نقش موثری در حوادث دهه 70 و انتخابات دهه 70 داشتند. در سال 92 در انتخابات ریاست جمهوری که منجر به انتخاب دکتر روحانی شد و در سال 94 که انتخابات مجلس دهم برگزار شد و من هم کاندید شدم، هنرمندان زیادی نیز در این تجمعات حضور داشتند. وی تاکید می کند؛ چهره های مشهور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار پررنگ بودند اما اتفاقات سال های 90 و 98 و اتفاقاتی که در کشور افتاد مردم را از سیاست، صندوق های رای و حتی جنبش های اجتماعی عصبانی کرد. تا مدت ها شاهد فعالیت و واکنش مردم نبودیم. در سال‌های 1998 و 1400 نهادهای مسئول عملاً به انتخابات یک‌جانبه و حکومت‌داری یک‌جانبه دامن زدند و تاج را بهانه‌ای برای مشارکت حداقلی و اجبار مردم و سلبریتی‌ها قرار دادند.

حجت الاسلام احمد مازنی تصریح کرد: نفرت نهفته ای که سال ها وجود داشت با مرگ مهسا امینی منفجر شد و همه اقشار مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از جمله اقشار دهه 80 به منصه ظهور رسیدند. بعد از سال 90 نسل جدید شاهد اتفاقات غیرقابل توضیحی است و هر بار با یک سناریوی تکراری، مشکل با اعترافات تلویزیونی، تظاهرات بعد از نماز جمعه، دستگیری و دستگیری تمام می شود و مردم نمی فهمند که مشکل چه می شود؟ این نماینده سابق مجلس گفت: امام تعبیری داشتند که خطاب به خبرگان فرمودند: «شما چه کار می کنید که مردم حتی بر خلاف منافع خودشان فکر می کنند؟» شما انتخاب می شوید که هر چه مردم از شما بخواهند انجام دهید. لطفا دنبال افرادی که اشتباه می کنند و کاری را که ما فکر می کنیم درست است انجام ندهید. وی افزود: در این میان فارغ از نگاه اعتقادی و دینی به موضوع پوشش اسلامی و صرف نظر از اینکه این موضوع جزو اولویت های جامعه است، وعده هایی به مردم داده شد و محقق نشد، قیمت ها چند برابر شد و مردم حداقل نمی کنند. امرار معاش داشته باشند اگر فقر از دری وارد شود، ایمان از در دیگری خارج می شود. در این فضا اولویت دولت است که می گفت گشت های جهت دار داریم اما برای مدیران یکدفعه گشت جهت دار می شود که به موهای دختر مردم می چسبد و جسد دختری را به پدر و مادرش می سپردند و حالا آنها هستند. دنبال اینکه ببینم مریض بوده یا نه؟ کمی یا نه؟ در این شرایطی که مردم گرفتار شده اند و ناکارآمدی مردم را ناراحت کرده است، به دنبال ما هستند تا گردن شما را به پل صراط ببریم!

اگر وجدان داشتی باید استعفا می دادی و عذرخواهی می کردی
وی تاکید کرد: اگر معرفت داشتید، اگر عاطفه داشتید، اگر وجدان داشتید باید استعفا می دادید و عذرخواهی می کردید. باید خودت را عزادار بدانی. به جای گوش دادن، همان سناریوهای قبلی را تکرار می کنند، طبیعتاً مردم عصبانی می شوند و به خیابان ها می آیند و اعتراض می کنند. چهره های محبوب نیز وقتی وارد این فضا می شوند با دیدن یک حق از دست رفته ناراحت می شوند. وی همچنین گفت: بر اساس اصل 27 قانون اساسی اجتماعات اصلا نیاز به مجوز ندارند. اصل بیست و هفتم دو شرط دارد که مسلح نباشند و مبانی اسلام را زیر پا نگذارند. اگر مخالفان اجرای یکی از مسائل اسلامی را قبول می کردید، اگر به احزاب اجازه فعالیت می دادید، این مسائل پیش نمی آمد.

اگر مجری رادیو واقعا قمارباز بود و می دانستی و نمی گفتی خیانتکار
مازنی در بخشی دیگر از گفتگوی خود به سایت دیده بان ایران گفت: بهترین کاندیداها و افراد خوب را رد صلاحیت کردند و گفتند که پایه گذار شرایط کنونی هستند. شما در کدام رژیم هستید بانی؟ آیا از آسمان افتاد؟ شما 44 سال است که در کشور مسئول هستید، اگر بخواهند اوضاع فعلی را کنترل کنند، اول باید با شما برخورد کنند. انتخابات آزاد را بستند، مجلس شکست خورده و ضعیف درست کردند، فرصت تجمع احزاب را گرفتند، فرصت فعال شدن واقعی اتحادیه های کارگری و (NGO) را گرفتند، با محیط بانان برخورد کردند و به همه تهمت زدند. الان هم برخی از مجریانی که در شبکه های جمهوری اسلامی ایران حضور فعال دارند، به محض اینکه دو کلمه می گویند اعتراض و انتقاد داریم، بلافاصله می گویند پول گرفتی، قماربازی و … او واقعاً قمارباز بود، دزد می شد، پول زیادی می گرفت، جنایت می کرد و غیره. تو می دانستی و نگفتی خیانتکار. اگه اون حرفا نبود و الان میزنی باز هم خائن هستی. وی افزود: امیر تتلو برای جمع آوری رای به دیدار رئیسی برده شد و او را به عنوان الگو به مردم معرفی کرد. حالا تاتلوها خودشان را نفرین می کنند. ببینید مردم چقدر بازی می کنند و فکر کنید مردم نمی فهمند.

وقایع عاشورا توسط مخالفان حاتمی مشخص شد
مزنی در نهایت گفت: چه اشتباهی است که بهترین ورزشکاران را پیش روی خود می گذاریم. ما بهترین هنرمندان را پیش روی خود می گذاریم. در شرایطی که ما هستیم، هنرمندان باید برای ایجاد آرامش تلاش کنند، شاید الان هم همین کارها را بکنند، مثل ماجرای کارناوال عاشورا که پوستر انداختند و به نام خاتمی رقصیدند و بعداً بیشتر. معلوم شد جنبش اپوزیسیون خاتمی راه انداخته است و می گویند کار مردم و دعوت کنندگان است که تجمع و اعتراض کنند!

دیدگاهتان را بنویسید