فیلم/ ذکر فاجعه ایام فاطمیه اول توسط رهبر انقلاب

زمان: 09:18
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792271

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم نجف آباد با اشاره به ایام شهادت دردناک اهل بیت (س)، حضرت فاطمه زهرا (س) – به روایت ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم علیرغم اینکه دلهایشان پر از غم و اندوه است، این را درس آموزنده می دانند و می فرمایند: »

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه (21 اردیبهشت 1394) در دیدار مردم نجف آباد با اشاره به ایام شهادت دردناک اهل بیت (علیهم السلام)، حضرت فاطمه زهرا(س) و زحمات سرداران ارتدکس (علیهم السلام) با وجود اینکه دلشان پر از غم و اندوه است، مایه عبرت شمرده می شدند و می فرمودند:
«ایام شهادت دردناک اهل بیت، فاطمه زهرا، سیدیقه طاهره (سلام الله علیها) را هم ذکر می کنم که به روایت ۷۵ روز، ایام شهادتشان با شکوه است. امیرالمؤمنین(ع) این روزها با دل شکسته، سینه ای پر از اندوه، وداع می کند و عهد گرانبهای پیامبر را به او باز می گرداند. دل امیرالمؤمنین(ع) پر از اندوه است، اما اراده و تلاشش به هیچ وجه کم نشده است; این یک درس برای من و شماست. گاهی دل غمگین می شود – در زندگی انسان چنین سؤالاتی وجود دارد; زندگی فردی یا اجتماعی – اما عزم راسخ باید باشد، قدمی استوار برداشته شود. غم هایی هستند که کوه ها را می شکنند، [ولی‌] مؤمن شکستنی نیست; “راه باید ادامه یابد.”

دیدگاهتان را بنویسید