فیلم عنکبوت مقدس توهین آشکار به تمام ملت ایران است/ رویکرد سیاسی جشنواره کن بر کسی پوشیده نیست.


ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842854

شمکداری گفت: به گفته کسانی که عنکبوت مقدس را تماشا کرده اند، این فیلم تصویری بسیار سیاه و نکبت بار از ایران را نشان می دهد و توهین آشکاری به کل ملت ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح اله شمکداری تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در گفتگو با یزدرسا درباره نمایش یک فیلم ضد ایرانی در جشنواره کن گفت: جشنواره کن سال هاست که رویکرد سیاسی خود را به وضوح نشان داده است. و امروز پنهان است

وی افزود: امسال خود برگزیدگان جشنواره مواضع و روندی را که در افتتاحیه داشتند پنهان نکردند و گفتند جشنواره رویکرد سیاسی دارد و کسانی که صادقانه به ارائه جشنواره نگاه می کنند رویکرد سیاسی این جشنواره است. جشنواره روشن است.»

تهیه کننده این فیلم گفت: اتفاقی که امسال در جشنواره رخ داد حضور دو فیلم ایرانی اعم از یک فیلم ساخت داخل و یک فیلم خارج از کشور اما با عناصر ایرانی بود که به نظر می رسد انتخاب دو فیلم همسو باشد. با همین رویکرد سیاسی «جشنواره فیلم کن بود.

شمکداری گفت: «امکان تحلیل دقیق‌تر وقایع مستلزم تماشای فیلم‌ها است، اما آنچه از جنبه‌ها برمی‌آید و بر اساس نظرات تماشاگران فیلم است، هر دو فیلم را نشان می‌دهد.» فیلم برادران و فیلم عنکبوت مقدس در ژانر بدبختی یعنی ژانر سیاهی طبقه بندی می شوند که ایران و جامعه ایران و ملت ایران را در بدبختی عمیق نشان می دهد.

وی تاکید کرد: این سوالی است که می تواند احساسات همه را برانگیزد در حالی که نظرات بازیگران هر دو فیلم خواه ناخواه بر همین رویکرد به فیلم تاکید دارد و به نظر می رسد نهادهای مسئول باید به هر دو اثر پاسخ دهند. .” وقت خوش.

این نویسنده و تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: علاوه بر این، فیلم برادران لیلا در شرایطی در کن حضور دارد که مجوز قانونی خود را دریافت نکرده و در واقع یک فیلم اکشن بسیار واضح و به ظاهر غیرقانونی را مرتکب شده است.

شمکداری گفت که البته فیلم «عنکبوت مقدس» اصلاً در ایران ساخته نشده و دادگاه او در اینجا برگزار نشده است. نشان دهنده سیاهی و بدبختی ایران و توهین آشکار به تمام ملت ایران به ویژه مشهد مقدس است.

وی ادامه داد: اما این فیلم بر اساس نمادهای بسیار واضح در تیزر و یکی از پوسترهای ایشان، توهین بسیار آشکاری به امام رضا (ع) است که قلب ما ایرانیان به عشق ایشان و عشق به زیارت می تپد. خودش به خوبی نشان داد که این خارج از بحث هایی است که بیان شد و در واقع قلب هر ایرانی و هر شیعه ای را به درد می آورد.

این کارگردان افزود: بنابراین به نظر می رسد علاوه بر جنبه های دیگری که باید رعایت شود، از این پس باید از طریق نهادهای نظارتی مختلف واکنش جدی تری صورت گیرد تا این که چگونه فرد به خود اجازه نمایش فیلمی توهین آمیز به اعتقادات را می دهد. و مقدسات را به جمع کثیری از مسلمانان و نمایش فیلمی که علیرغم ادعای تاریخ واقعی، دچار تحریفات جدی تاریخی و غیرواقعی شده و علاوه بر توهین به مردم، مقدسات ما را نیز آزار می دهد.

شمکداری یادآور شد: اینکه بازیگر این فیلم هم جایزه گرفت، همین رویکرد سیاسی جشنواره را تشدید می کند و بر اساس انتقاد افرادی که این فیلم را تماشا کرده اند، گفته می شود بازی این بازیگر درخشان و قابل توجه نبوده است. و یک بازی ساده بود ; اما به گفته افرادی که در جشنواره حضور داشتند، در فیلم های حاضر در جشنواره بازی های بسیار بهتری وجود داشت، بنابراین این جایزه نشان دهنده همان رویکرد سیاسی است و فکر می کنم برگزارکنندگان جشنواره احساسات مردم شریف ایران و شیعیان را جریحه دار کنند. پاسخگو باشد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید