فیلم های حاضر در جشنواره فجر در اولویت های زیر اکران می شوند

ساعت: 15:38
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921632

مدیرکل تامین و نظارت بر اکران سازمان سینمایی گفت: طبیعتاً آن دسته از فیلم هایی که در جشنواره فجر شرکت نکرده و یا چند ماه از اکران بازمانده اند در اولویت قرار خواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی و بصری؛ روح الله سهرابی مدیرکل نظارت بر پخش و پخش سازمان سینمایی گفت: طبیعتاً آن دسته از فیلم هایی که در جشنواره فجر شرکت نکرده و یا چند ماه از اکران بازمانده اند در اکران های بعدی در اولویت قرار خواهند گرفت.


مدیرکل اداره «تامین و نظارت بر اکران های سینمایی»؛ با اشاره به شرایط خاص اکران و لزوم برنامه ریزی برای مدیریت ترافیک فیلم های ردیف شده برای اکران، پیگیری و تلاش همه جانبه ای از سوی سازمان سینمایی، هیئت راهبردی اکران و شورای صنفی صورت گرفت. وی در ماه های گذشته افزود: برای کمک به اکران فیلم ها در سینما مشوق های مختلفی از جمله تیزر تلویزیونی، حذف مدت اکران در صورت فروش و سایر مشوق ها برای فیلم هایی که در آن مقطع اکران می شوند در نظر گرفته شد. به موقع و آن دسته از آثاری که در این مدت منتشر می شوند، تا حد امکان از این مشوق ها استفاده کنند.

سهرابی گفت: تلاش اعضای شورای اصناف منجر به اکران های تشویقی در برخی ماه ها با فروش کم مانند ماه های محرم و صفر شده و در برخی هفته ها رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است که قابل تقدیر و تحسین است. “

و افزود: در عین حال تعدادی دیگر از آثاری که فرصت اکران داشتند به دلیل شرایط خاص اجتماعی تمایلی به اکران نداشتند و علیرغم مشوق های ارائه شده فرصت مهم اکران را از دست دادند.

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: با توجه به جریان سازی تولید سینما و لزوم مدیریت صحیح چرخه تولید و تحویل، طی تصمیمات اخیر سازمان سینمایی مقرر شد اولویت اکران قرار گیرد. در سال 1402 باید با آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر باشد.

با توجه به او؛ طبیعتاً آن دسته از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر شرکت نکردند یا چند ماه از اکران بازماندند، در اولویت بعدی قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید