قانون استفاده از سلاح توسط پلیس در حال تغییر است


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805851

در پی شهادت یک افسر نیروی انتظامی در استان فارس به دست اراذل و اوباش، رئیس مرکز پژوهش های مجلس از تهیه طرح اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی به همکاران دادگستری مرکز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بابک نگهداری خواستار اولویت فوری در استفاده از تمامی امکانات قانونی برای اصلاح قانون موجود شد.

به گفته کارشناسان، ضعف ها و ابهامات موجود در قانون فعلی استفاده از سلاح باعث شده است که پلیس در مواردی از اختیارات لازم برای برخورد با اراذل و اوباش برخوردار نباشد و باعث گستاخی آنها در نقض حقوق بشر شود.

بابک حفظ شهادت نیروهای امنیتی را به دلیل ابهامات موجود در قانون استفاده از سلاح غیرقابل قبول خواند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ابراز امیدواری کرد که با اصلاح قانون شاهد تکرار چنین حوادثی و شهادت اراذل و اوباش عزیزمان نباشیم.

محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت: امنیت جامعه و آسایش مردم تضمین نمی شود مگر با فراهم آوردن زمینه اعمال قدرت و عزم نیروی انتظامی. ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز قانون بکارگیری سلاح برای افسران شجاع و جان برکف ناجا را تقدیم مجلس می کنند تا خارج از دستور بررسی و تصویب شود.

چندی پیش ماموران پاسگاه بیدساید شیراز در حین انجام ماموریت با اراذل و اوباش مواجه شدند که در این برخورد سروان علی اکبر رنجوی با سلاح سرد از ناحیه گردن به شدت مجروح شد و شهدای زیادی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید