قانون کیفری نیروهای مسلح اصلاح نشده است

ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797893

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: قوانین کیفری نیروهای مسلح هنوز اصلاح نشده و با حجم قابل توجهی از پرونده های سازمان مربوط به فرار از خدمت مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی استان گفت: دوران تحول و تعالی در پیش است و امیدواریم استان نیز گام های مطلوب را بردارد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه ضمن رسیدگی به جرائم و اجرای قانون از نیروهای مسلح حمایت می کند، افزود: اقتدار نیروهای مسلح اصل و خط قرمز برای نظام اسلامی است.

این مسئول ارتش را سنگر هر جامعه ای عنوان کرد و گفت: از دیدگاه امام علی (ع) ارتش زینت جامعه است.

رئیس قاضی استان زنجان یادآور شد: اقتدار نظام دفاعی و نظامی اسلام عاملی است که امروز دشمن پای میز مذاکره نشسته و به تنهایی قادر به تصمیم گیری نیست.

حجت الاسلام نیارکی با تسلیت ایام شهادت سردار سلیمانی ادامه داد: دشمن از طرف حاج قاسم سلیمانی ترسیده است که این امر اهمیت نیروهای نظامی را آشکار می کند.

وی با اشاره به اصلاح تمامی قوانین کشور گفت: قوانین کیفری نیروهای مسلح هنوز اصلاح نشده و با حجم قابل توجهی از پرونده های مربوط به عزل سازمان مواجه هستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح دارای نیروهای انقلابی، متدین و ولایی هستند، با بیان اینکه در هر صورت تعداد کمی از آنها ممکن است مرتکب خطا و جنایت شوند، افزود: رسیدگی به جنایات نیروهای مسلح باید به گونه ای باشد که آسیبی وارد نشود. موقعیت و اقتدار نیروهای مسلح.»

رئیس کل دادگستری استان زنجان تعامل و همکاری دستگاه های زیرمجموعه دادگستری استان در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های قوه قضائیه را مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای سیاست همکاری با سربازان پناهجو باید بیشتر شود. توجه سازمان

به گزارش موج رسا، حسین گفرنیا تکدیر و دکتر رحیم رحیمی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان نمایندگی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید