آمادگی مجلس برای تصویب لایحه تسلیحات پس از اصلاح ستاد کل نیروهای مسلح

ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806687

رئیس هیئت رئیسه مجلس گفت: لایحه قبلی اصلاح قانون استفاده از سلاح دو ماه پیش در دولت تصویب شد و در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدنظام الدین موسوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاحیه قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح، گفت: لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح ارائه شد. در مجلس نهم در شهریور 95. ارجاع به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی.

وی با بیان اینکه این لایحه در مجالس نهم و دهم مطرح نشده بود، گفت: با تغییر مجلس در سال 1399، این لایحه مجددا ابلاغ و در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما با توجه به تغییر دولت بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی. مقرر شد دولت جدید آذرماه امسال لوایح در دستور کار مجلس و دولت را ابلاغ کند. کمیسیون امنیت نیز در مجلس بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون هیأت رئیسه مجلس گفت: البته بر اساس نظرات کارشناسی در مورد این لایحه نکات مهمی وجود دارد. از جمله اینکه در این لایحه باید چندین ملاحظات حقوقی و قضایی مد نظر قرار گیرد و در همین راستا مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه در 6 بهمن ماه (دو هفته پیش) اشکالات این لایحه و حل و فصل مسائل حقوقی و قضایی را رسماً اعلام کرد. این لایحه.

موسوی با تاکید بر اینکه با توجه به اظهارات قائم مقام قوه قضائیه به نظر می رسد صرف نظر از ابعاد انتظامی و امنیتی استفاده از سلاح، سایر ابعاد استفاده از سلاح باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: توجه به سوابق این لایحه این را نشان می دهد. مجلس یازدهم رسیدگی به آن را به تأخیر نینداخت و اکنون مصوبه کمیسیون طبق آیین نامه در مرحله بررسی است.

وی با تاکید بر آمادگی کامل مجلس برای تغییر قانون به نفع نیروهای مسلح و تامین امنیت کشور خاطرنشان کرد: اصلاحات و به روز رسانی لایحه مطابق با شرایط جدید تا با رفع نواقص شاهد تغییرات جدی و موثر در این قانون باشیم. .

موسوی تاکید کرد: پس از اصلاح این لایحه توسط ستاد کل نیروهای مسلح و رفع مشکلات آن، مجلس به صورت ویژه آن را در دستور کار قرار می دهد تا این قانون برای تامین امنیت کشور به طور موثر اصلاح شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید