قبل از خرید بلیط استانبول این 5 کار را انجام دهید!


ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840691

بسیاری از ایرانیان نیز برای سفرهای خارجی خود به ویژه استانبول ترکیه را انتخاب می کنند. همیشه باید سفر خود را برنامه ریزی کنید. برای سفر به هر شهری باید وسایل و لوازم را تهیه کنید و سپس به سفر ادامه دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استانبول را می توان یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی جهان دانست. بسیاری از ایرانیان نیز برای سفرهای خارجی خود به ویژه استانبول ترکیه را انتخاب می کنند. همیشه باید برای سفر خود برنامه ریزی کنید. برای سفر به هر شهری باید وسایل و لوازم را تهیه کنید و سپس به سفر ادامه دهید.

این موضوع برای مسافران خارجی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. اگر قصد سفر به یکی از شهرهای ترکیه را دارید، باید قبل از سفر اقدامات مهمی انجام دهید. در این مقاله می خواهیم قبل از سفر به استانبول در مورد پنج مورد مهم صحبت کنیم تا بتوانید راحت تر برای سفر خود برنامه ریزی کنید. آنها برای یک سفر راحت ضروری هستند.

اگر بلیط استانبول به تهران را رزرو کرده اید یا قصد سفر به ترکیه را دارید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.


پاسپورت و مدارک خود را چک کنید

اولین کاری که قبل از سفر به یک کشور خارجی باید انجام دهید این است که پاسپورت خود را بررسی کنید. اعتبار پاسپورت خود را بررسی کنید. اگر پاسپورت شما نیاز به تمدید دارد، حتما پاسپورت خود را تمدید کنید و از اعتبار آن آگاه باشید. برای سفر به استانبول، پاسپورت شما باید بیش از شش ماه اعتبار داشته باشد. اگر اعتبار کمتر باشد در اولین قدم سفر دچار مشکل می شوید و نمی توانید از کشور خارج شوید.

سایر مدارک مورد نیاز برای سفر را همراه داشته باشید. به عنوان مثال کارت واکسن برای بسیاری از مسافران خارجی پس از شیوع بیماری عروق کرونر قلب اجباری شده است. خوشبختانه ایرانیان برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارند. اما اگر قصد سفر به کشور دیگری را دارید حتما ویزا بگیرید تا مشکلی برای سفرتان پیش نیاید.


عوارض خروج خود را به موقع پرداخت کنید

همچنین می توانید برای خروج از فرودگاه اقدام کنید. بهتر است این را برای لحظه آخر رها نکنید و دو یا یک روز قبل از حرکت عوارض را پرداخت کنید. بلیط استانبول به تهران یا مسیر عکسی که تهیه کرده اید، پرداخت عوارض را در نظر بگیرید، اما عجله نکنید و آن را تا آخرین ساعات قبل از حرکت رها نکنید.


چمدان خود را آماده کنید

یکی از کارهایی که برای سفر به استانبول و همچنین بسیاری از میزهای دیگر باید انجام دهید این است که چمدان های خود را ببندید. در سفر به یک کشور خارجی سعی کنید سبک سفر کنید و فقط وسایل ضروری را با خود ببرید. اضافه بار در طول پرواز برای شما دردسر خاصی ایجاد می کند.

به عنوان مثال، بسته به هواپیمایی که سوار می شوید، باید برای بار اضافی هزینه اضافی بپردازید و اجازه حمل بار اضافی را نخواهید داشت. همچنین به خریدهای برگشتی خود فکر کنید. اگر قصد خرید لباس از استانبول را دارید، فراموش نکنید که مقداری از چمدان خود را به خریداران بسپارید. اگر بخواهیم در این مورد مثال بزنیم باید شرکت هواپیمایی هما و میزان بار مجاز در آن را مشخص کنیم. بسته به کلاس پروازی مجاز به حمل 30 تا 50 کیلوگرم بار خواهید بود.


رزرو هتل

اگر به صورت حضوری به استانبول سفر می کنید، باید بلیط خود را به موقع رزرو کنید. علاوه بر خرید بلیط از استانبول به تهران و مسیری که طی می کنید، باید محل اقامت خود را نیز در نظر بگیرید. اگر می خواهید رزرو هتل را تا رسیدن به شهر مقصد به تعویق بیندازید، ریسک بزرگی کرده اید.


خرید بلیط استانبول

حتما قبل از سفر و بلافاصله پس از تعیین زمان و مقصد، هتل رزرو کنید. البته اگر به اطراف استانبول سفر کنید، برای رزرو برخی از اقلام زمان راحت تری خواهید داشت. هنگام رزرو تور، خرید بلیط هواپیما (بلیط هواپیما از تهران به استانبول) یا سایر وسایل نقلیه و رزرو هتل را به کارکنان تور واگذار می کنید. در این صورت زمان و ظرفیت بیشتری برای برنامه ریزی بقیه سفر خواهید داشت. جالب است بدانید که رزرو تور برای خدمات مشابه در رزرو شخصی شما قیمت کمتری دارد.


یک سفر برنامه ریزی کنید

استانبول جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی زیادی برای دیدن دارد. اگر با تور سفر می کنید، حتما از راهنمای تور یا راهنمای تور خود بخواهید که در مورد دیدنی ها و برنامه های تور توضیح دهد. اگر به صورت حضوری به استانبول سفر می کنید یا می خواهید در کنار تور خود از برخی از جاذبه های این شهر دیدن کنید، باید قبل از حرکت برنامه منظمی برای سفر خود داشته باشید. اگر سعی کنید همه چیز را در روز حرکت یا در طول سفر به تعویق بیندازید، احتمالاً با مشکل زمان و هزینه مواجه خواهید شد.


اخرین حرف

در این مقاله درباره پنج موضوع مهمی که قبل از سفر به ترکیه باید در نظر بگیرید صحبت کردیم. همه چیزهایی که باید دنبال کنید به همین جا ختم نمی شود. اما برای شروع بهتر است این موارد را رعایت کنید. بد نیست با افرادی که قبلا به استانبول سفر کرده اند صحبت کنید. تجربه افرادی که مانند شما به استانبول سفر کرده اند منبع ارزشمندی برای شما خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید