قرارداد هزار میلیاردی شهرداری قزوین و بانک شهر


ساعت: 15:39
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920078

مهدی صباغی گفت: روز گذشته پس از برگزاری جلسات فشرده شهردار و مدیران ارشد شهرداری قزوین با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک شهر، توافقنامه تسویه بدهی و افزایش سرمایه شهرداری قزوین به عنوان یکی از سهامداران اصلی بانک شهر صورت گرفت. شهر امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ مهدی صباغی گفت: در سال های اخیر در راستای اجرای پروژه های عمرانی و عمرانی شهر، تسهیلات و اوراق مشارکت از بانک شهر در قالب پیمانکاران و سازمان های مرتبط با شهرداری اخذ و تسویه نشدن آنها انجام شد. در بازه های زمانی مقرر به گره بزرگی در مشکلات مالی و بودجه شهرداری تبدیل شد.

شهردار قزوین اضافه کرد: وجود این بدهی و تعهد منابع شهر به پرداخت آن چالش و معضل بزرگی برای پیمانکاران شهرداری و همچنین مانعی جدی در مسیر فعالیت های اصلی و اجرای پروژه ها محسوب می شود. پروژه های شهر و توزیع اعتبارات بسیاری از سرمایه های شهر را مصرف کرد اما همچنان باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته پیگیری های جدی و کارشناسی برای حل این مشکل در دستور کار قرار گرفت، گفت: طی یک سال گذشته جلسات کارشناسی و بازنگری به صورت مستمر و پیگیر برگزار شد و در سال جاری نیز رایزنی های جدی صورت گرفت. با رایزنی ها و پیگیری های انجام شده در سال گذشته موضوع به شورای کارشناسی بانکی و اقتصادی استان ارجاع و با توضیح مناسب موضوع به نفع شهرداری قزوین و با کمک نهادهای نظارتی به رای گذاشته شد. میزان بدهی شهرداری به میزان قابل توجهی کاهش یافت

صباغی تصریح کرد: همچنان در حال بررسی موضوع تسویه بدهی بانک شهر و رسیدن به راه حل نهایی بودیم و در نهایت پس از پیگیری، رایزنی ها و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، توانستیم برای تسویه کامل این بدهی به توافق برسیم. به ارزش حدود 1000. یک میلیارد تومان طی قراردادی که طرفین امضا کردند، حاصل شد.

تسویه کامل بدهی و افزایش 200 درصدی سرمایه شهرداری قزوین نسبت به بورس

شهردار قزوین در تشریح شرایط کلی این قرارداد تصریح کرد: علاوه بر تسویه کامل تمامی تسهیلات دریافتی از بانک شهر، توانستیم سرمایه خود را در بانک شهر به عنوان یکی از سهامداران اصلی بانک افزایش دهیم. ، به میزان 200% که دستاورد بزرگ و شایسته ای است تمرکز بر شهر خواهد بود.

صباغی تصریح کرد: امروز نه تنها بدهی کلان خود را به بانک شهر منتقل می کنیم، بلکه با ایجاد خط اعتباری و استفاده از سایر تسهیلات بانکی از جمله انتشار اوراق مشارکت و غیره، می توانیم از منابع زیادی برای تامین استفاده کنیم. خدمات در ایجاد شهری که جایگاهی داشته باشد این موفقیت را به مردم عزیز و همشهریان خوبمان تبریک می گویم.

این مسئول در پایان تصریح کرد: رفع بدهی بانکی شهرداری حاصل تعامل، مساعدت و همدلی تمامی اعضای محترم شورای اسلامی شهر قزوین و همچنین تمامی مسئولان و افرادی است که ما را در این امر یاری کردند. راه که مرهون زحمات همه این عزیزان می باشد، به ویژه از استاندار محترم، کارشناسان بانکی و نهادهای نظارتی استان و مدیران تاثیرگذار شهرداری قزوین که حمایت جدی نموده اند کمال تشکر را دارم. و مدیریت شهری را در سال گذشته همراهی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید