قرارداد 4 میلیارد دلاری روسیه در صنعت نفت ایران


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884208

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: امضای تفاهم نامه همکاری های راهبردی ایران و روسیه بزرگترین سرمایه گذاری استراتژیک در تاریخ صنعت نفت ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار مهر، محسن هویست مهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری راهبردی شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه حاکی از آن است که صنعت نفت ایران به سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد دلاری برای افزایش تولید نفت و گاز نیاز دارد. وی افزود: تاکنون قراردادهای 4 میلیارد دلاری با شرکت های روسی برای توسعه 7 میدان نفتی منعقد شده است.

وی ادامه داد: در این راستا جهت گیری سرمایه گذاری خارجی دولت سیزدهم با جهش ارزشمندی مواجه است. امضای این تفاهم نامه بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران از هیچ فرصت سرمایه گذاری با گازپروم و دیگر شرکت های روسی غافل نمی شود، گفت: آماده امضای این تفاهم نامه همزمان با سفر پوتین به ایران هستیم. توسعه میدان های کیش و پارس شمالی، افزایش فشار میدان پارس جنوبی و توسعه 6 میدان نفتی در این تفاهم نامه گنجانده شده است.

وی افزود: در این تفاهم نامه همچنین به سرمایه گذاری در پروژه LNG ایران، گاز و بورس کالا اشاره شده است. این جدیت بیانگر اراده دو طرف برای تسریع سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و زنجیره های مرتبط است. سایر پروژه های گاز طبیعی مایع، احداث خطوط لوله صادراتی و سایر همکاری های علمی و فناوری از مهمترین محورهای تفاهم نامه ای است که در حال امضای آن هستیم.

وی گفت: توسعه میدان گازی کیش پارس شمالی با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در این 2 میدان، روزانه بیش از 100 میلیون مترمکعب به تولید گاز ایران اضافه می کند. با این شرکت توسعه 6 میدان نفتی منصوری آب تیمور، کرنج، آذر چنگوله انجام می شود.

وی ادامه داد: برای افزایش فشار در پارس جنوبی برای حفظ ظرفیت تولید، اقدامات مهم و حیاتی در بزرگترین میدان گازی جهان با سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید