قصه گویان کرد در راه جشنواره ملی نهال امید


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921001

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: «زیبا عبدالملکی» و «پرشنگ سنگین آبادی» از استان کردستان در مرحله منطقه ای دومین 2ساله قصه گویی «بذر امید» در همدان به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، محمد مخدومی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای فراخوان جشنواره در مجموع 146 اثر در 2 مرحله و بخش دیجیتال به دبیرخانه استان کردستان ارسال شد و در نهایت با انتخاب داوران، 46 اثر به دبیرخانه استان کردستان ارسال شد. آثار در مرحله استانی به بخش مسابقه راه یافتند. نتایج نشان داد که 25 اثر در بخش صحنه و 21 اثر در بخش دیجیتال به رقابت پرداختند.

وی افزود: در مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید استان کردستان که در آبان ماه سال جاری در کتابخانه مرکزی شهر سنندج برگزار شد، هفت اثر در بخش صحنه و 6 اثر در بخش دیجیتال توسط داوران انتخاب شدند. مرحله منطقه ای به میزبانی استان همدان

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یادآور شد: دومین دوسالانه داستان نویسی با عنوان «بذرهای امید» با شعار «قصه خوب; نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و ارتقا و بهره‌برداری از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، قصه‌گویی و قصه‌گویی دیجیتال در مرحله دوم انجام شد.

شناسایی استعدادها، تشویق و بهره مندی از توانمندی های مختلف در کتابخانه های عمومی، استفاده از فعالیت های ادبی ادبیات روایی اعم از داستان کوتاه، داستان کوتاه و شعر برای بهبود و تقویت فرهنگ مطالعه و در نهایت ایجاد و توسعه محتوایی متناسب با ترویج فرهنگ ملی و اسلامی بومی در کتابخانه ها یکی از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه را به عموم مردم اعلام کرد.

مخدومی یادآور شد: علاوه بر انتخاب 2 قصه گو از کردستان برای حضور در مرحله کشوری این جشنواره، طاهره اصفهانی و مینا عسگری از کردستان از سوی داوران به عنوان شایسته انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید