قطره ای از حق آبه تاریخی و مرزی ملت ایران را از دست نمی دهیم


ساعت: 21:09
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888102

وزیر امور خارجه اعلام کرد: حتی یک قطره از سهم ملت ایران در حق آبهای تاریخی و مرزی را از دست نخواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی به تشریح فعالیت های 11 ماهه وزارت امور خارجه در حوزه های دیپلماسی اقتصادی و صادرات محصولات کشاورزی، دیپلماسی آب و مسائل زیست محیطی از جمله مقابله با پدیده گرد و غبار پرداخت.

در این جلسه عسگری رئیس کمیته کشاورزی، سرکار خانم رفیعی رئیس کمیته محیط زیست و سایر اعضای کمیته نظرات و انتظارات خود را در خصوص حق آبه ایران از هیرمند و ارس و لزوم تلاش جمعی از سوی کمیته کشاورزی بیان کردند. احزاب منطقه برای مقابله با پدیده گرد و غبار و همچنین پیروی از سیاست کشت.

امیر عبداللهیان درباره موضوع حق آبه ایران از ارس به تشکیل کمیته مشترک آب ایران و ترکیه برای اولین بار در ماه های اخیر اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره موضوع حق آبه ایران از هیرمند و ارس تاکید کرد: حتی قطره ای از حق آبه تاریخی و مرزی ملت ایران را از دست نخواهیم داد.

وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از صادرات فرآورده های غیرنفتی از کشورمان از افزایش تلاش های دیپلماتیک در این راستا با همکاری مشترک وزارتخانه های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید