قوام دین امر به معروف و نهی از منکر است


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888672

شریفی گفت: آنچه استواری دین و احکام دین بر آن استوار است، امر به معروف و نهی از منکر است، لذا امام حسین علیه السلام قیام کرد تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند تا احکام الهی را در جامعه بسط دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصطفی شریفی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با دیار آفتاب; وی با تاکید بر واجب مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی ترین امور دینی و آن چیزی که استواری دین و احکام دین بر آن استوار است امر به معروف و نهی از منکر است. ، پیدا خواهد شد

شریفی ادامه داد: امام حسین(ع) وقتی دیدند یزید انسانی است که حتی به اصول اولیه اسلام پایبند نیست، قیام کرد تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند تا احکام الهی در جامعه گسترش یابد.

وی گفت: اگر در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود به سمت جامعه ای سکولار می رویم که دین فقط در مجالس، مساجد و خانه ها معنا پیدا کند و جامعه ای داشته باشیم که هر نابهنجاری اتفاق می افتد و هیچ واعظ بیرونی مردم را نصیحت نمی کند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد به ورطه سقوط اخلاقی نزدیک می شود و این همان جامعه ای است که دشمن می خواهد و به دنبال بی تفاوتی مردم است، نتیجه این است. از فراموشی، امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

شریفی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با سلسله مراتب فوق نظم را در خانواده و نزدیکان خود برقرار کنیم، جامعه ما نیز به سمت خیر و صفا و به دور از انحطاط و نافرمانی اخلاقی پیش خواهد رفت، بنابراین نباید وظیفه خود را به ویژه در این ایام فراموش کرد. حضرت اباعبدالله (ع) برای احیای این فریضه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید