قیاس طعنه آمیزی از یک پرسپولیسی از فوتبال ایران

قیاس طعنه آمیزی از یک پرسپولیسی از فوتبال ایران

رفعت در خصوص دیدار تیم های پرسپولیس و مس رفسنجان که با برتری سرخ پوشان تهرانی به پایان رسید، گفت: پرسپولیس در نیمه اول بسیار خوب بازی کرد و توپ و زمین را کنترل کرد. فشار زیاد روی خط دفاعی مس منجر به پنالتی شد اما شرایط بازی به گونه ای بود که پرسپولیس در نیمه اول می توانست دو گل به ثمر برساند اما نمی دانم چرا بازیکنان در پاس دادن ناهماهنگ بودند. در مجموع پرسپولیس در نیمه اول وضعیت خوبی داشت اما مس رفسنجان هم تیم خوبی است که از خط دروازه تا خط حمله بازیکنان بسیار خوبی دارد.

وی افزود: با وجود موقعیت هایی که هر دو تیم داشتند، در این بازی فراز و نشیب زیادی نداشت. مسی باید بداند اگر تیمی مقابل پرسپولیس اینگونه بازی کند محکوم به شکست است. بازی در ورزشگاه آزادی و به دلیل حضور بازیکنان باکیفیت در پرسپولیس باعث می شود تیم ها در این ورزشگاه حرفی برای گفتن نداشته باشند. با تمام این اوصاف 3 امتیاز این بازی مهم بود که خوشبختانه آنها هم به دست آوردند، اما برایم عجیب بود که چرا بازیکنان پرسپولیس و مس در پاس دادن مشکل داشتند و توپ های زیادی در زمین قطع شد. فکر می کنم چون هواداران در ورزشگاه نبودند، کیفیت زیادی در بازی ندیدیم و روی قلب ما تاثیری نداشت.

قیاس طعنه آمیزی از یک پرسپولیسی از فوتبال ایران

این پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود کیفیت بازی ها کاهش یافته و دو هفته دیگر بازی های لیگ دوباره تعطیل می شود. تیم ها باید دوباره تمرین کنند و کار را برای بازیکنان سخت می کند، تا اینجای کار در لیگ به جز سپاهان و تراکتورسازی، هیچ تیمی نتوانسته پرسپولیس را به دردسر بیندازد و در فاصله دو بازی مانده تا پایان لیگ، پرسپولیس نیاز دارد. از ملوان و مس 6 امتیاز بگیرید. بیایید با رهبری از جام جهانی استقبال کنیم.

رفعت در پاسخ به این سوال که در سه بازی اخیر پرسپولیس شادابی کافی را از سوی بازیکنان این تیم ندیدیم و دلیل این امر را چه می دانید، گفت: مسائل روحی و روانی در این موضوع تاثیرگذار است. بازیکنان هر هفته سخت تمرین می کنند اما کیفیت بازی ها پایین آمده است، فوتبالدوستان مسابقات اروپایی را از تلویزیون تماشا می کنند و کیفیت بالای آنها را می بینند. در این شرایط نه بازیکن و نه تماشاگران از فوتبال لذت نمی برند. شاید اگر تماشاگران در مسابقات ما حضور داشته باشند، کیفیت بازی ها در لیگ افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امسال لیگ ما فراز و نشیب های زیادی داشته است، اگرچه همه می دانند که فوتبال ما آماتور است و زیرساخت های ضعیفی دارد، اما برای لیگی پویا باید بنگاه های اقتصادی قوی داشته باشیم تا باشگاه ها بتوانند درآمدزایی داشته باشند اما در شرایط فعلی. از باشگاه ها ما دولتی و نیمه خصوصی هستیم. فوتبال ما قبلا دو قطبی بود اما الان با حضور تیم هایی مثل سپاهان، فولاد و گل گهر پنج قطبی شده است. این تیم ها مدعی قهرمانی هستند و سایر تیم ها تلاش می کنند سقوط نکنند.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: فوتبال ما مثل سریال های تکراری شده و چیز جدیدی به آن اضافه نمی شود. ما در زمینه زیرساخت ها مشکلات زیادی داریم و حتی به دلیل مشکلات ورزشگاه ها هنوز نمی توانیم VAR را در فوتبال خود وارد کنیم اما کشوری مانند قطر می خواهد جام جهانی را میزبانی کند. فوتبال برای کره جنوبی، ژاپن، چین، قطر، امارات و… است که پول زیادی خرج می کنند و برنامه دارند، اما در فوتبال ما همه چیز موقتی است و در سطح باشگاهی حتی در سطح ملی حرفی برای گفتن وجود ندارد. با این شرایط آینده درخشانی برای فوتبالمان نمی بینم.

دیدگاهتان را بنویسید