قیمت آپارتمان در تهران / حرکت لاک پشتی فروشندگان در بازار

قیمت آپارتمان در تهران / حرکت لاک پشتی فروشندگان در بازار

این روزها بازار مسکن در مقایسه با شرایط عادی با کمبود شدید رکورد مواجه است و حتی افزایش عرضه در فاصله خرداد تا اواسط تیر نیز نتوانست رونق آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

سه هفته از آغاز فصل طلایی واگذاری املاک می گذرد، روند افزایش عرضه در بازار مسکن بسیار کند است و فروشندگان این بازار به تدریج در حرکت لاک پشتی وارد فضای تجاری می شوند.

علاوه بر این، مانند 6 ماه گذشته، هیچ آمار موثقی که بتواند به تحلیل شرایط بازار املاک، از نبض معاملات ملکی در شهر تهران و غیر از بررسی های میدانی و بررسی مستمر آن کمک کند، منتشر نشده است. فایل های فروش، اطلاع از وضعیت معامله گران این روزها ممکن نیست. با این حال بررسی های میدانی نشان می دهد روند افزایش عرضه املاک برای فروش اگرچه از خرداد ماه آغاز شده اما به نظر به کندی پیش می رود.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به ماه محرم میل به ورود به بازار مسکن کمرنگ شده و گروهی از سوداگران ترجیح می دهند طبق سنت هر ساله در این ماه از خرید و فروش ملک خودداری کنند. طبیعتا هر سال در ایام محرم از مراجعه خریداران به بازار مسکن کاسته می شود اما امسال بی رغبتی برای فروش بیشتر از سال های دیگر است.

این روزها بازار مسکن در مقایسه با شرایط عادی با کمبود جدی پرونده مواجه است و حتی افزایش عرضه در فاصله خرداد تا نیمه تیرماه نیز بر رونق آن افزوده است. از سوی دیگر ورود فروشندگان به بازار روز به روز در حال کاهش است و بعید است این روند در هفته های آینده تغییر کند. در نهایت چیزی که حداقل تاکنون در مورد بازار مسکن پایتخت به دست آورده ایم این است که احتمالا تابستان امسال بسیار کندی را با معاملات اندک خواهیم داشت. جدول زیر مشخصات و قیمت پیشنهادی آخرین فایل های تحویلی به بازار مسکن تهران را نشان می دهد.قیمت آپارتمان در تهران اخبار اقتصادی اخبار اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید