قیمت جهانی نفت امروز 22 آذر 1401

قیمت جهانی نفت امروز 22 آذر 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 91 سنت معادل 1.17 درصد افزایش به 78.90 دلار رسید.

قیمت نفت در روز سه شنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت. یک خط لوله کلیدی تحویل نفت به ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان، همچنان بسته است و انتظار می رود لغو محدودیت های ویروس کرونا در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، تقاضا را افزایش دهد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 91 سنت معادل 1.17 درصد افزایش به 78.90 دلار رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 83 سنت، 1.13 درصد افزایش، به 74 دلار معامله شد.

تعطیلی خط لوله کیستون TC Energy که روزانه 620000 بشکه نفت خام کانادا را از آلبرتا به ایالات متحده حمل می کند، باعث کاهش عرضه نفت و افزایش چشم انداز کاهش ذخایر نفت در کوشینگ، اوکلاهاما شده است. نقدینگی همچنین محل تحویل قراردادهای آتی نفت در ایالات متحده است.

این خط لوله از 7 دسامبر به دلیل نشت نفت 14000 بشکه ای در ایالت کانزاس تعطیل شده است و زمان بازگشایی آن اعلام نشده است. خط لوله کیستون نفت خام را به پالایشگاه های غرب میانه و ساحل خلیج آمریکا تحویل می دهد.

انتظار می رود بسته شدن این خط لوله باعث کاهش عرضه گاز آمریکا شود. برخی تحلیلگران تخمین می زنند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 9 دسامبر 3.9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

تحلیلگران بانک آمریکا انتظار دارند بازگشایی موفقیت آمیز اقتصاد چین از محدودیت های ناشی از کرونا، علاوه بر تغییر موضع فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره، می تواند تقاضای سوخت را افزایش دهد و قیمت نفت برنت را به بالای 90 دلار در هر بشکه برساند./ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید