قیمت مسکن متوقف شد

ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780671

به گزارش بانک مرکزی، میانگین قیمت مسکن در پایتخت نسبت به شهریورماه 2 دهم درصد کاهش داشته و نشان می دهد قانون جهش تولید مسکن به خروج بازار مسکن از فضای سرمایه گذاری کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ثبت نام در طرح جهش مسکن از اواخر مهرماه رسما آغاز شد و متقاضیان طرح های تولید و تحویل مسکن در سامانه سمن ثبت نام کردند. از ابتدای طرح بسیاری از کارشناسان بر تاثیرات مثبت این طرح بر بازار مسکن تاکید کردند و اکنون در همین مدت کوتاه طبق اعلام بانک مرکزی ترمزهای افزایش بی رویه قیمت مسکن برداشته شده است. .

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود میانگین قیمت تمام شده مسکن در پایتخت را 31.6 میلیون تن در هر متر اعلام کرد که نسبت به شهریور ماه 0.2 درصد کاهش داشته است.

به گفته مسئولان مسکن، با توجه به اینکه تکلیف زمین و واگذاری زمین دولتی به وزارت راه و شهرسازی در قانون جهش مسکن پیش بینی شده است، این قانون کمک قابل توجهی به بازار مسکن برای خروج از فضای سرمایه گذاری خواهد کرد.

به نظر می‌رسد برای حل بحران مسکن، بازار مصرف باید از این حوزه از بازار سرمایه‌گذاری بیشتر جدا شود و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، افزایش تولید مسکن در قالب خانوارهای متقاضی مسکن است.

به گفته معاون وزیر مسکن و شهرسازی، قانون جهش تولید مسکن نارسایی های حوزه قانون گذاری مسکن را پوشش می دهد که مهم ترین آن تشکیل صندوق ملی مسکن است که وظیفه مشخصی برای توانمندسازی پایین دارد. -دهک های درآمدی این پدیده نادری است و تاکنون چنین ساختاری در نظام برنامه ریزی و پشتیبانی مسکن کشور نداشته ایم.

همچنین تشکیل جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور اتفاق بسیار مهمی بود که مصوبات این شورا در قالب مصوبات قانونی است و به هماهنگی همه دستگاه های ذیربط کمک می کند.

انتهای پیام/ ک

منبع: روزنامه وطن امروز

دیدگاهتان را بنویسید