لالیگا یک حرکت جدی برای جلوگیری از امضای امباپه است / عکس

دو روز پیش، خاویر توز، رئیس لالیگا تایید کرد که از یوفا علیه پاری سن ژرمن و منچسترسیتی شکایت کرده است. تمدید قرارداد کیلیان امباپه با پی اس جی و رد پیشنهاد رئال توسط ستاره فرانسوی بهانه خوبی برای شکایت لالیگا شد. تباس تاکید می کند که تمدید قرارداد عظیم و نجومی امباپه با پاری سن ژرمن غیرقانونی است.

لالیگا حتی پا را فراتر گذاشته و حالا از پی اس جی در دادگستری فرانسه شکایت کرده است. هدف این است که ستاره فرانسوی قرارداد جدیدی با اتحادیه فوتبال فرانسه امضا نکند. این شکایت نزد خوان برانکو، وکیل فرانسوی ثبت شد.

لالیگا یک حرکت جدی برای جلوگیری از امضای امباپه است / عکس

در صورتی که قوه قضائیه فرانسه به نفع لالیگا رای ندهد، این دادخواست به کمیسیون اروپا ارجاع می شود و شکایت به دیوان عدالت اتحادیه اروپا منتفی نخواهد بود.

برانکو گفت: ما به دنبال راه حل جدیدی مانند قانون بوسمن هستیم که از سال 95 بازار نقل و انتقالات را آزاد کرده است. اکنون آنچه ما می خواهیم این است که بازار تنظیم شود و مانند لیگ اسپانیا قوانین مالی خاصی برای سایر لیگ ها در نظر گرفته شود.

برانکو 32 ساله توضیح داد که اولین ابتکار قانونی این خواهد بود که از آملی اودیا کاسترو، وزیر ورزش فرانسه بخواهیم مجوز قرارداد همه بازیکنان پاری سن ژرمن را از 25 ژوئن 2021، تاریخ آخرین بازرسی پاری سن ژرمن، لغو کند. این شامل قرارداد جدید امباپه با سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی در طول سه سال و قرارداد لیونل مسی است که در آگوست 2021 توسط پی اس جی امضا شد که از آن زمان به درخواست گروهی از مسئولان بارسلونا پیگیری شده است.

یک وکیل استخدام شده توسط لیگ اسپانیا گفت که در حال آماده سازی درخواست تجدید نظر به اتحادیه فوتبال فرانسه برای بررسی حساب های PSG از طریق آژانس ملی کنترل و مدیریت (DNCG) است.

برانکو گفت: امباپه امروز نمی تواند برای پاری سن ژرمن بازی کند. با توجه به اینکه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از امباپه خواسته است در پاری سن ژرمن بماند، ما می دانیم که پیروزی در قوه قضائیه فرانسه دشوار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید