لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد

لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد

روز جدید با تصویب سایر مواد لایحه نظام رتبه بندی معلمان، بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و وزارت آموزش و پرورش موظف شد آیین نامه رتبه بندی معلمان را تدوین کند. به ترتیب برای معلمان با رتبه یاور معلم ده درصد (10%)، مربی معلم پانزده درصد (15%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، یاور معلم دوازده درصد (12%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی. ، دانشیار معلم ده درصد (10%) علاوه بر افزایش عناوین و معلمان قبلی، پنج درصد (5%) علاوه بر افزایش عناوین قبلی به مجموع حقوق، مزایا و پاداش مستمر و ارقام اضافه می شود. در قوانین استخدام

با تصویب سایر مواد لایحه طبقه بندی معلمان، بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و وزارت آموزش و پرورش موظف شد آیین نامه رتبه بندی معلمان را تدوین کند.

با تصویب ماده 8 لایحه قانون نظام معلمی از سوی نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، بررسی این لایحه توسط نمایندگان به پایان رسید.

بر اساس ماده 8 این لایحه، آیین نامه این قانون نحوه تشکیل هیأت های نظارت مرکز، بخش، شهرستان و ناحیه، تعیین امتیاز رتبه بندی معلمان، شرایط جذب، ترفیع، عزل و تنزیل و جزئیات تعیین فوق العاده. رتبه بندی بر اساس امتیازات دریافتی ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر به انتخاب اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی (به عنوان ناظر) به همراه سازمان برنامه ریزی بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

نحوه تعیین رتبه در لایحه رتبه بندی معلمان حذف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز نیز با پیشنهاد محمد واحدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر حذف ماده ۷ لایحه رتبه بندی معلمان در مورد توزیع رتبه های پنج گانه و احراز شرایط آن موافقت کردند.

ماده 7 که با رای نمایندگان از این لایحه حذف شد، مقرر داشت: و حداکثر 10 درصد در مرتبه معلمی.

سازوکار افزایش حقوق معلمان مشخص شد

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین به ماده 6 لایحه رتبه بندی که میزان حقوق معلمان را تعیین می کند، رأی مثبت دادند. بر اساس ماده 6 این لایحه، در اجرای بند. (6) سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تبصره (3) ماده. (29) برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و کمک هزینه معلمان پس از درخواست. رتبه های موضوع ماده (3) این قانون به شرح زیر است.

1- برای معلمان دارای رتبه کمک معلم ده درصد (10%)، مربی معلم پانزده درصد (15%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، یاور معلم دوازده درصد (12%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی. ، کمک معلم ده درصد (10%) علاوه بر افزایش عناوین قبلی و معلم معلم، پنج درصد (5%) علاوه بر افزایش درجات قبلی به کل حقوق، مزایا و پاداش مستمر و ارقام مندرج اضافه می شود. در تصمیمات انتصاب معلمان.

2- پس از اعمال بند (1) این ماده چنانچه حقوق و فوق العاده های هر معلم کمتر از هشتاد درصد (80%) کل حقوق و فوق العاده های هیات علمی مربی اصلی دانشگاه تهران باشد. مابه التفاوت تا سقف خواهد بود این سقف ها در تصمیمات انتصابی آنها تحت عنوان «تفاوت در رعایت» لحاظ می شود.

بر اساس تبصره 1، افزایش حق الزحمه ناشی از اعمال این قانون با عنوان «طبقه بندی تکمیلی» و «تفاوت انطباق» هر ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده های آموزشی مدرس اصلی دانشگاه محاسبه می شود. تهران و قابل کسر می باشد.هم اتفاق می افتد.

همچنین بر اساس تبصره 2 این ماده، دولت موظف است کلیه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را بین سایر کارکنان کشوری توزیع کند و فوق‌العاده رتبه‌بندی موضوع این ماده علاوه بر موارد مذکور است. ذکر شده. امتیاز و درصد..

نمایندگان با رأی مثبت تبصره 3 این ماده، افزایش پرداختی ناشی از اعمال این قانون به مبلغ 125 هزار میلیارد ریال از تاریخ 29 شهریور 1400 و از ابتدای سال 1401 بر اساس پیش بینی مالی در قانون اساسی پرداخت می شود. قوانین مربوط به بودجه سالانه به طور کامل اجرا خواهد شد.

محمد واحدی یکی از اعضای کمیته آموزش و پرورش در جریان بررسی این لایحه گفت: اگر قرار است پس از 10 سال نظام رتبه بندی معلمان معرفی شود، پیشنهاد واگذاری باید بر اساس نظام صلاحیت ها باشد که در این صورت وجود دارد. بدون بودجه بار.”

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در معلمان ایجاد انگیزه و رقابت داشته باشیم باید نظام شایسته سالاری اجرا شود، بنابراین باید مشخص شود که آیا برای احیای حقوق تلاش می کنیم یا برای اجرای نظام شایسته سالاری. رئیس سازمان اداری و کار کشور نیز باید مشخص کند که آیا ارتقای کیفی را در این زمینه مدنظر داشته است یا خیر. آیا سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب قبل از اصل 75 قانون اساسی نیست؟ همچنین اصل 110 قانون اساسی سیاست های مشترک ابلاغی را ابلاغ کرد.

واحدی گفت: پیش بینی های فوق العاده، تفاوت تصادفی و افزایشی پیش بینی ها، اگرچه فاصله بالاترین و کمترین را به حداقل می رساند، اما سنوات، تجربه و انگیزه معلمان را از بین می برد، بنابراین اگر اصلاحی در این درصدها صورت گیرد. این اتفاق نمی افتد، سیستم رتبه بندی اعمال نخواهد شد، بنابراین شما مجبور نیستید این درصدها را با اعداد واقعی تغییر دهید.

محمدباکر کلیباف در پاسخ به این نماینده گفت: ما نمی توانیم همه بحث های ریز کارشناسی را در دادگاه مطرح کنیم در حالی که شما بیش از یک ماه است که این موضوع را در کمیته مطرح می کنید و در این باره اظهار نظر می کنید. من هم در جلسات شرکت می کردم و معاون رئیس جمهور و دولتمردان هم در جلسات حضور داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسات بر دو موضوع از این درصدها به توافق رسیدیم. که در آن همه شایستگی ها و گزینش ها و ارتقاء، مسائل مالی و وضعیت معلمان را بررسی کردیم. با توجه به تمام صحبت هایی که در جلسات در مورد این درصدها شد، این را گفتم چون ممکن است معلمان فکر کنند ما این درصدها را فقط از نظر مالی نوشتیم و بحث کیفیت و وضعیت آنها هم مطرح شد.

وی افزود: در این جلسات به توافق رسیدیم که معلم یا مربی کجاست و اساس آن چیست، پس امروز همه را تغییر دهید، بار مالی را تغییر دهید.

کلیباف تاکید کرد: رتبه بندی بر اساس ارتقاء، زمان، مناطق ضعیف و مقاطع تحصیلی با درصدهای 10، 15 و … است، بنابراین این پیشنهاد قابل ارائه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید