لباس مدرسه یا لباس استرس و فشار اقتصادی + عکس


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892672

گلایه والدین از تعویض سالانه لباس فرم مدارس در کهگیلویه و بویراحمد;

والدین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی از کیفیت، قیمت و ترجیحات اجباری مدیران با لباس فرم مدارس گلایه دارند و لازم است مسئولان به این امر توجه کرده و مسائل را برطرف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان و زمان بازگشایی مدارس، نگرانی خانواده ها برای مواجهه با مشکلات آغاز سال تحصیلی بیشتر می شود. تهیه لباس فرم، تغییر رنگ و طرح مداوم، اجبار به تهیه هر سال و افزایش قیمت سالانه باعث می شود خانواده ها با حساسیت بیشتری به این موضوع توجه کنند، هرچند برخی خانواده ها نیز از این موضوع ناراحت هستند و آن را ضرری برای اقتصاد می دانند. خانواده می دانند.

با نزدیک شدن به مهر ماه این والدین دانش آموزان هستند که لباس استرس و فشار اقتصادی را به تن می کنند و همانطور که برخی از شهروندان با ما تماس گرفته اند، در شرایط اقتصادی که خانواده باید برای چند نفر لباس تهیه کنند، اجباری می شود و تغییرات سالانه هزینه های زیادی را تحمیل می کند.

یکی از شهروندان یاسوجی به این رسانه اذعان کرد: برخی مدارس با خیاط ها و مغازه ها قرارداد می بندند و دانش آموزان را ملزم به تهیه لباس فرم مخصوص آن مدارس می کنند و هیچ نظارتی بر قیمت ها نیست.

فاضل باقری که به شدت از این موضوع گلایه داشت، مدعی شد: خیاط ها همان مدارس هستند و قیمت ها را هم تعیین می کنند و از ما خواست آموزش و پرورش و مسئولان منطقه را برای افزایش نظارت معرفی کنیم.

454453 خبر خاکستری

علی احمدی ولی یکی دیگر از دانش آموزان می گوید: در گذشته مشاهده می شد که دانش آموزان بیش از یک سال از لباس فرم خود استفاده می کنند اما در سال های اخیر به دلیل این تصمیم در آموزش و پرورش وجود فرهنگ رضایت در بین دانش آموزان تغییر کرده است. و الگوی مصرف درست از بین رفته است.

وی ابراز کرد: تغییرات سالانه لباس فرم مدارس علاوه بر تحمیل هزینه های هنگفت به خانواده ها، دست اولیا و اولیای دانش آموزان را از نظر قیمت، کیفیت، رنگ و خیاطی کاملا گره می زند. از این رو باید این لباس ها را از خیاط قراردادی بخریم.

454451 خبر خاکستری

لباس فرم مدارس علاوه بر اینکه نماد یک واحد آموزشی یا یک موسسه آموزشی محسوب می شود، تاثیر بسزایی در حفظ نظم و انضباط و روحیه دارد و دانش آموزان با استفاده از همین لباس، قانونمندی و انضباط را می آموزند. یونیفرم یکدست، اما مزایای این نوع پوشش نباید باعث شود مدارس برای سود بیشتر یا اعمال سلیقه شخصی یا گروهی از والدین مطالبه کنند.

در شرایطی که همراه با افزایش هزینه های تحصیلی فرزندان، محدودیت های مالی در برخی خانواده ها وجود دارد، اجبار به تغییر رنگ لباس مدارس غیرمنطقی است و این امر هزینه های خانواده ها را دو چندان می کند و مسئولان باید در این زمینه چاره ای بیندیشند. تحمیل لباس به خانواده ها و دانش آموزان با هر قیمت و کیفیتی.

برای پیگیری این ماجرا تماس های زیادی با سازمان دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد داشتیم اما عدم واکنش مسئولان باعث شد تا اولین گزارش در این زمینه را منتشر کنیم و موضوع را دوباره در دستور کار خبرنگار خود قرار دهیم. روزهای بعد


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید