لباس مشکی بر تن طلای سبز گلستان / تکرار غفلت انسان آفت طبیعت است

ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794335

با وجود هشدارهای هواشناسی به دلیل گرمای شدید، همچنان شاهد حوادث تلخ آتش سوزی مجسمه طلای سبز گلستان بودیم، آتشی که پیکر سیاه طبیعت این استان شمالی را فرا گرفت و 200 هکتار از بزرگترین پارک ملی کشور را در آتش گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش گلستان ما ، بر اساس برآوردهای اولیه، وسعت آتش سوزی پارک ملی گلستان حدود 200 هکتار برآورد شده است، اما میزان دقیق خسارت وارده به این ذخیره گاه زیست کره پس از بررسی های میدانی و تخصصی از سوی سازمان مدیریت بحران منطقه ای اعلام خواهد شد. .

مقامات می گویند که آتش سوزی بدون کمک و همکاری مردم و اهالی روستاهای اطراف پارک ملی، به ویژه روستاهای تنگرا و گوچر چسمه، همراه با محیط بانان و نیروهای بخشداری، شوراهای اسلامی و دهیاری ها، شهرداری ها و مناطق طبیعی امکان پذیر نبود. منابع، بسیج و سپاه. گلستان ملی قابل کنترل نیست و این آتش سوزی خسارات جبران ناپذیری به طبیعت وارد کرده است.

پارک ملی گلستان بزرگترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با 91895 هکتار وسعت در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و در غرب استان خراسان شمالی واقع شده است. شد.

* از تمامی امکانات استانی برای اطفای حریق در پارک ملی گلستان استفاده شد

سید علی مهاجر معاون استاندار گلستان در حاشیه جلسه مدیریت بحران آتش نشانی پارک ملی گلستان گفت: تمامی دستگاه ها و عوامل استانی و شهرستانی از تمامی توان اطفای حریق موجود در استان به ویژه به مدت 7 شبانه روز استفاده می کنند. در منطقه حفاظت شده پارک ملی گلستان.

مهاجر افزود: در عملیات اطفای حریق در جنگل های پارک ملی گلستان 200 نفر شامل محیط بان، منابع طبیعی و نیروهای بسیج و نیروهای مردمی و همچنین بیش از صد دستگاه خودرو و تدارکات با 8 دستگاه خودروی آتش نشانی مشغول به کار شدند.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر حریق فعالی در منطقه پارک ملی گلستان وجود ندارد و منطقه آتش سوزی کاملا تحت کنترل نیروهای عملیاتی است و در حال رصد منطقه هستند.

مهاجر مهمترین عامل آتش سوزی در جنگل ها و منابع طبیعی را عامل انسانی دانست. در حال بررسی است.

وی از مردم روستا و سایر هموطنان عزیز خواست تا مراقب باشند. با توجه به شرایط جوی منطقه در این فصل از سال، مناطق جنگلی محل مناسبی برای آتش سوزی نیست و در صورت بروز آتش سوزی حتما آن را خاموش و کاملا خاموش کنید.

مهاجر گفت: متأسفانه با کمی بی توجهی، سرمایه های ملی ما به راحتی سوزانده و از بین می رود.

وی گفت: ایجاد هرگونه آتش سوزی اعم از سهوی یا عمدی که منجر به آتش سوزی در مناطق جنگلی شود جرم است و دستگاه قضایی قطعا با عاملان آن برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید