لباس مشکی مولوی عبدالحمید عجیب و قابل توجه

وی افزود: امروز الحمدلله در کشور مشخص است و مقامات عالی رتبه و محلی و مردم می دانند که در حادثه ناگوار روز جمعه هشتم مهرماه مردم مظلومانه کشته شدند.الحمدالله حقوق خانواده های شهدا امروز روشن شد ما از ابتدا گفتیم که مهمتر از همه این است که جرم باید محکوم شود و سپس مقصران و عاملان آن به پای میز محاکمه کشیده شوند و تهمت های تجزیه طلبی که بعد از این پرونده به مردم زده شد و توسط یک مقام مسئول تکرار شد، باید از بین برود. مردم ما خوشحالیم که این موضوع روشن شده و دولت اقداماتی را انجام داده است. برخی از پرسنل نظامی برکنار شده اند و این اقدامات مثبتی است. ما معتقدیم که هر کس کار مثبتی انجام داده است، باید آن را بپذیریم.»

لباس مشکی مولوی عبدالحمید عجیب و قابل توجه

خانواده ها پیشنهاد پول را نپذیرفتند / اقدامات انجام شده مایه آرامش ماست

امام جماعت اهل سنت زاهدان گفت: اقدامات انجام شده مایه آرامش ماست اما مهم این است که مسئولین این جنایت را محکوم می کنند و همان رسانه هایی که می گویند این تجزیه طلبی است و مردم می خواهند پاسگاه را تصاحب کنند، هرگز این جنایت را محکوم کنند. در اذهان مردم بوده است.”

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: به خانواده شهدا گفتند پول می دهیم اما گفتند ما پول نمی خواهیم. بلکه باید آبروی ما حفظ شود و توهین های انجام شده برطرف شود و امیدواریم این امر به زودی انجام شود. وکلا از تهران گرفته شده اند و باید به آنها اجازه داده شود که به اینجا بیایند زیرا خود مردم در قوانین شرکت نمی کنند. شعبه فرآوری نیز تشکیل شده و این نیز یکی از مراحل مثبت است. این سوالات مربوط به شهداست و سوالات کلی مربوط به کشور سر جای خود باقی است.

همه ما به نوبه خود از سر دلسوزی مشکلات را فراخوانی کرده ایم

آقای عبدالحمید بی توجهی مسئولان به هشدارهای نخبگان را برجسته کرد و گفت: امروز چیزهای مشترک و تنش زندگی، آزادیخواهی و عدالتخواهی مردم را متحد کرده است. همه ما به نوبه خود از سر دلسوزی مشکلات را فراخوانی کرده ایم. بسیاری از زندانیان سیاسی و کسانی که بیرون از خانه هستند در مورد این مشکلات صحبت کرده اند. یک، دو سال و بیشتر فریاد می زنند که این سیاست های داخلی و خارجی جوابگو نیست و مردم نگران هستند و شما سیاست های داخلی و خارجی را مرور کنید. ما دشمن نیستیم. همه ما خیرخواه هستیم. و فقط من نبودم دانشمندان، دانشگاهیان و طیف های مختلف هشدار داده اند و اگر این سخنان شنیده می شد امروز شاهد این اعتراضات در کشور نبودیم. رضایت مردمی حاصل شد و مردم به خواسته هایشان عمل کردند اما متاسفانه این حرف ها شنیده نشد.

وی ادامه داد: چرا باید در حادثه روز جمعه زاهدان و حادثه دلخراش کش که هر انسان آزاده ای را به درد می آورد، مردم کشته شوند؟ سنگ پرتاب کردند و اعتراض کردند».

مسئولان باید صدای ملت را بشنوند

آقای عبدالحمید با تشکر از همدلی مردم در موضوع جمعه هشتم مهر زاهدان افزود: وحدت و همدلی تضمین کننده تمامیت ارضی ماست. این وحدت است که امنیت ملی ما را افزایش می دهد.»

امام اهل سنت زاهدان فرمودند: «توصیه من این است که مسئولان صدای ملتشان را بشنوند.» این مردم سعادتمندند و انقلاب سال 57 را خودشان و فرزندانشان کردند. اخلاق و رفتار زنان، جوانان و علمای ایرانی ملت ایران هستند و دولت باید در خدمت این مردم باشد. شما مسئول خدمت به این مردم هستید. خدمت به این مردم باعث افتخار است.»

دشمن را به خاطر ضعف خود سرزنش نکنید / کار دشمن تحریک است

آقای عبدالحمید افزود: “اگر این افراد اعتراض می کنند، به خاطر ضعف خود شماست.” آنها را به خاطر تحریک دشمن سرزنش نکنید. دشمن کار او تحریک است. باید ببینیم نقاط ضعف خودمان چه کوتاهی هایی در خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات آنها داشته ایم. این مردمی که امروز فریاد می زنند نه به خاطر تحریک بیگانگان بلکه به خاطر گرفتاری هایشان است. ما در میان مردم هستیم و وضعیت مردم را می بینیم.»

آزادی بیان و قلم کجاست؟ / منظورم از آزادی در ایران نیست که با پادشاهی مقایسه شود، بلکه با رأس اسلام و دموکراسی مقایسه شود.

آقای عبدالحمید با توجه به اینکه اگر آزادی نبود این حرف ها را نمی زدید، توضیح داد: «بعضی ها می گویند اگر آزادی نبود این حرف ها را نمی زدید. در ایران آزادی تحزب وجود ندارد و می دانیم که احزاب و تشکل های ایرانی آزادی ندارند. آزادی بیان کجاست؟ شاهد سانسور شدید هستیم. الان چند خبرنگار در زندان هستند؟ آنها را نبندید. روزی که یک قاضی در دولت های قبلی 12 روزنامه را یک شبه با حکمی تعطیل کرد، شوکه شدم. کجای دنیا 12 روزنامه به هم نزدیک می شوند؟ کجای دنیا اینقدر قلم را محدود می کنند؟ بله، در جاهای دیگر محدودیت وجود دارد، اما من جمهوری ها و ایالت های آزاد را در نظر دارم. من با پادشاهی ها مقایسه نمی کنم، بلکه با جهان آزاد و کشورهایی که دارای دموکراسی هستند مقایسه می کنم.

وی افزود: من ادعایی دارم و معتقدم در دوران خلافت آزادی هایی وجود داشت که در دموکراسی های امروزی وجود ندارد و حاضرم بحث کنم و ثابت کنم که دموکراسی به حد آزادی پیامبر(ص) نمی رسد. دهکده). ). من جمهوری اسلامی با آن دوران خلفا و حضرت علی [ع] مقایسه کنید شما باید این زندانیان سیاسی را آزاد کنید و با آنها صحبت کنید. باید حرف های خوبشان را بشنویم و با منطق جواب دروغ هایشان را بدهیم».

اعتراض مسالمت آمیز حق بشر است

امام جمعه اهل سنت زاهدان به نیروهای مسلح توصیه کرد: «شما فرزندان این ملت هستید و اینها خواهران و مادران شما هستند.» زنان دارای کرامت هستند و باید با آنها مهربان باشید. دانشجویان و دانشگاهیان بهترین بخش جامعه و امید ملت هستند و باید با آنها خوب رفتار کرد و به آنها احترام گذاشت. سخنان دانشجویان، اساتید دانشگاه و دانشمندان و هر آحاد ملت باید شنیده شود.»

آقای عبدالحمید افزود: به نیروهای مسلح توصیه می کنم که اینها مردم عزیز این کشور هستند و باید به ملت احترام بگذارید. برای نیروهای مسلح کشتار برای امنیت مرزها و تمامیت ارضی مایه افتخار و افتخار است. شما مردم را نمی زنید. این برای شما یک افتخار و یک ارزش است.»

«توصیه من به مردم معترض عزیز این است که سالم اعتراض کنند. فروشگاه ها را خراب نکنید و بانک ها و خودروها را نسوختید. به نیروهای مسلح ضربه نزنید و با آنها تماس نگیرید. اونا هم نباید با شما سر و کله بزنن اعتراضات خود را کنترل کنید و آنها را ایمن نگه دارید. «اعتراض مسالمت آمیز حق شماست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان از قوه قضائیه درخواست کرد: مردم معترض را «مبارز» ندانید و با اشاره به تاریخ اولیه اسلام گفت: وقتی یهودی که از پیامبر (ص) وام می خواهد، صداي خود را بلند كرد و يقه اش را گرفتند، صحابه صداي خود را بلند كردند، ولى پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: تو حق ندارى صداى خود را بلند كنى، ولى بايد مرا نصيحت كنى كه به او بدهم. حق من است.” این شنیدن صدای مردم است. وقتی خلیفه دوم در مسجد النبی خطبه کرد و گفت مهریه را زیاد نگیرید، پیرزنی برخاست و گفت: «به چه حقی در مهریه زن دخالت می کنی؟» مهریه قابل معامله است. شما می توانید تشویق کنید، اما حق ندارید در خطبه دستور دهید. خلیفه دوم گفت ای کاش خلیفه به اندازه این پیرزن می فهمید. درست است. تسلیم مردم بودند و نگفتند پیرزن را ببر خانه، این از کجا آمده است. وقتی مردی در مسجد النبی جلوی خلیفه دوم شمشیر برافراشت و گفت که اگر خلاف راه پیغمبر رفتی با شمشیر جلوی تو را می گیریم، او را ستایش کرد و گفت خلیفه اگر چنین باشد اشتباه نمی کند. بنابراین. من علی را دارم [ع] به زنی یهودی که مچ پایش را غصب کردند، گفت، وقتی به مردم حمله می شود و زنی در امان نیست، زندگی و حکومت ما چه فایده ای دارد؟ چنین حکومتی ارزشمند است.»

دانشمندان همیشه باید در کنار مردم باشند

امام اهل سنت زاهدان در ادامه خطاب به مراجع، اظهار داشت: من این را با دلسوزی و بدون قصد می گویم. بشنوید مردم ایران چه می خواهند و چه مشکلاتی دارند؟ همانگونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری فرمودند اراده، اراده ملت است، مسئولان نیز باید به این سخنان پایبند باشند و از خواست ملت تبعیت کنند. برای شما مایه افتخار است.”

و افزود: امروز دانشمندان در رأس کشور قرار دارند. دانشمندان در طول تاریخ انسان بوده اند و ما راهی جز راه انسان نداریم. علمای شیعه و سنی با مردم بوده اند و باید همیشه در کنار مردم باشند و با آنها همدردی کنند. امیدواریم آینده خوبی داشته باشیم.”

جناب عبدالحمید هم گفتند اگر صد سال حکومت کنیم آن حکومت چه ارزشی دارد؟ ارزش حکومت در اجرای عدالت و رعایت اخلاق و صداقت و امانت و خدمت به مردم است. ای کاش به جای 100 سال یکی 10 سال خوب حکومت می کرد و الگوی جهانیان بود. اگر رضایت خدا و انسان نباشد، حکومت چه ارزشی دارد؟ به خدا قسم ارزشش را ندارد. هر حاکم و هر نظام، اعم از اسلامی و غیراسلامی، نوعی نمایندگی از جانب خداوند برای گسترش عدالت و آزادی های مشروع است. مالک تمام جهان خداست و این حکومت های کوچک و بزرگ، دستگاه هایی هستند که در خدمت خلقت هستند و عدل و انصاف را گسترش می دهند. خدای محبوبش؛ حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند با فقرا و مستمندان و ضعیفان بنشین. چنین حکومتی ارزشمند است. وگرنه اگر مردم ناراضی باشند، حکومت هر چه باشد ارزشی ندارد».

دیدگاهتان را بنویسید