لبنان متعلق به عربستان سعودی، امارات یا هیچ کشور دیگری نیست

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780487

معاون رئیس جمهور حزب الله با بیان اینکه پوچ بودن جنگ یمن کوچکترین توصیفی است که می توان برای جنگ وحشیانه به کار برد، گفت: لبنان توسط هیچ کشوری تحقیر نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی دموش، نایب رئیس هیئت اجرایی حزب الله گفت: لبنان توسط عربستان سعودی، امارات یا هیچ کشور دیگری تحقیر نشده است و تضعیف، ارعاب یا تضعیف حیثیت ملی آن توسط کسی رد و محکوم شده است.

به نوشته این نشریه، وی افزود: اگر برخی از سیاستمداران لبنانی استخدام شوند و برخی رسانه ها در لبنان آبروی خود را فروخته و آل سعود را به خاطر پول پرستش کنند، اما اکثر مردم لبنان کرامت دارند، با آنها معامله نمی شود و آنها برای باج هستند. .

شیخ دموش افزود: حمله اخیر عربستان به لبنان باعث شکست و سردرگمی سیاسی شد و آنها می خواستند بر شکست پروژه های خود در لبنان و همچنین شکست خود در یمن و مارب سرپوش بگذارند.

وی تاکید کرد: هرکس از مردم مظلوم یمن دفاع کند، انسان شریفی است که بر حق می ایستد و علیه حاکم قاتل و ظالم سخن می گوید. توصیف این جنگ به عنوان یک جنگ پوچ کمترین چیزی است که می توان در مورد جنگ وحشیانه بیش از شش سال علیه ملت مظلوم گفت.

شیخ دموش افزود: حمله به یمن تاکنون بیش از 14 هزار کشته برجای گذاشته و تجاوزی برابر با تروریسم و ​​وحشی گری، تجاوزات مداوم صهیونیست ها به فلسطین و ملت مظلوم آن است. عربستان چاره ای جز اعتراف به شکست در برابر سران ملت مظلوم یمن و پایان دادن به این جنگ وحشیانه ندارد.

مصاحبه اخیر جورج کرداحی وزیر اطلاعات لبنان که در آن جنگ یمن را باطل خواند و خواستار پایان آن شد، به شدت با عربستان سعودی و متحدانش مخالف بود.

عربستان سعودی به همراه برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس، سفرای خود را از لبنان خارج کردند و از سفرای لبنانی خواستند به کشورشان بازگردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید