لحظه شمارش بندر نشینان برای آغاز دهه کرامت / وقتی مهر رضوی برای عاشقان اشک شوق می ریزد


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842309

هر ساله ساکنان جنوب کشور چشم به راه روزهایی هستند تا به شکلی خاص دهه ای از بهترین روزهای سال را زندگی کنند و معنویت خاصی را برای خود و سایر افراد جامعه ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; دهه امت و کرامت در ایران اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل علاوه بر برنامه های ویژه دستگاه های اجرایی و اجرایی، آیین های ویژه ای به صورت خودجوش و مردمی اجرا می شود.
مردم جنوب که مانند سایر هموطنان عزیز عشق و ارادت خاصی به ائمه اطهار بویژه مقام والای حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و خواهر گرامیشان حضرت فاطمه معصومه (س) دارند هر ساله. در دهه امامت و کرامت به برکت خادمان اهل بیت علیهم السلام فضای معنوی خاصی ایجاد می کنند.
برگزاری جشنواره های رضوی، همایش های علوی با رویکرد تبیین مقام والای ائمه عزیز و همچنین بیان مقام والای حضرت معصومه (س) در سراسر ایران مشهود است.

حضور ملی هدم رضوی یک اتفاق فرهنگی زیباست


95ba5c83 8276 4cb4 bd5f 952338c4b406 خبر خاکستری

حضور هدم رضوی در سراسر کشور یک رویداد زیبای فرهنگی و ارزشمند است که همه ساله مردم ایران اسلامی در ایام دهه امام و کرامت، حضور کاروانی از مردم شایسته و پرچمدار حرم مطهر رضوی و معنوی بسیاری شاهد آن هستند. برکت برای هر کدام منطقه ای که وارد می شوند می دهند.
در کنار این اقدام فرهنگی مناسب، چندین برنامه ویژه دیگر نیز با توجه به ظرفیت هر استان برگزار می شود که چگونه می توانند از این دوره 10 روزه نهایت استفاده را ببرند.
استان هرمزگان چندین سال است که هر ساله با حضور کارکنان حرم رضوی در استان و برگزاری ویژه برنامه های حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مورد حمایت معنوی قرار می گیرد.

هرمزگان زیر سایه خورشید


e15ccf35 7a99 4003 825c 82aeda36acd9 خبر خاکستری

مصطفی رجبیان دبیر جشنواره مردمی و بین المللی در سایه خورشید هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: خرداد ماه آغاز می شود و از آن تاریخ استان هرمزگان میزبان کاروان رضوی متشکل از کارکنان آستان امام رضا(ع) آستان قدس خواهد بود. رضوی.
وی افزود: مراسم استقبال در فرودگاه بین المللی بندرعباس با حضور مسئولان، مردم و عاشقان علی بن موسی الرضا(ع) و سپس آئین عطرافشانی حرم مطهر امامزاده سید مظفر(ع) و نظافت برگزار شد. پودر و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام در بندرعباس برگزار می شود.
دبیر جشنواره مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید هرمزگان با بیان اینکه اقامه نماز نهار در مصلی رسول اکرم (ص) و جشن باسم نور آغاز برنامه های دهه کرامت در هرمزگان است. استان: نام حضرت علی بن موسی الرضا (ع) روز سه شنبه در دو نقطه بندرعباس (پارک گدیر و پارک پنجعلی) اعلام می شود. همچنین جشن های مردمی در محله امام رضایی برگزار می شود.

ویژه برنامه های دهه کرامت تا 21 خرداد در هرمزگان ادامه دارد


521b5190 d1a1 45b0 a66d aa5664352128 خبر خاکستری

رجبیان همچنین با اشاره به اینکه روز چهارشنبه برنامه های دهه کرامت در قالب ها و عناوین مختلف برگزار می شود، تصریح کرد: این برنامه ها تا 21 خرداد ادامه دارد.
وی افزود: سه کاروان در محور شرقی (میناب، سیریک جاسک، بشاگرد و رودان)، در مرکز (حاجی آباد، بندرعباس، کشم و بوموسی) و در غرب (بندر حمیر، بستک، پارسیان، بندرلنگه، کیش، تنب ملا و بزرگ) استان هرمزگان در برنامه های مختلفی که تدوین شده است شرکت خواهد کرد.
دبیر جشنواره مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید هرمزگان گفت: علاوه بر موارد ذکر شده طی این سال ها 60 عنوان ویژه از برنامه جشن های زیر سایه خورشید شناسایی شده است. تحمل کنیم

بسته های غذایی بین نیازمندان توزیع می شود
رجب؛ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با ائمه جمعه و نمایندگان استان، نظافت و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان ها و منازل، عیادت از ایتام، سادات و خانواده های محسنین، توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان. وی با حضور در مناطق فقیرنشین شهری و روستایی و شرکت در مراسم و جشن های مردمی با عنوان بزم نور، بازدید از مراکز نظامی، کارخانه ها و صنایع، مهمترین برنامه های کاروان خدا در دهه کرامت در استان را برشمرد.
وی تصریح کرد: کاروان محور شرق در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم تا ظهر در میناب و سپس سیزدهم بعدازظهر تا چهاردهم در سیریک و از بعدازظهر همان روز عازم جاسک و حضور در میناب خواهد بود. این شهر تا 15 بشاگرد مقصد بعدی کاروان خدا حرم امام رضا (ع) است که در روزهای شانزدهم و هفدهم در این شهر حضور دارند. مناطق سندرک، هشتبندی و جگین رودان در روز هجدهم میزبان این کاروان خواهند بود، سپس کاروان در روزهای نوزدهم و بیستم در شهر رودان و همچنین در روز بیست و یکم در محله امام رضای(ع) بندرعباس حضور خواهند داشت. . .

دهم از هورداد مردم مرکز هرمزگان میزبان پرچم مطهر رضوی هستند.


94c9352a 569c 44aa b09e f5249d141781 خبر خاکستری

دبیر جشنواره ملی و بین المللی زیر سایه خورشید هرمزگان ادامه داد: کاروان ویژه مرکز استان هرمزگان در روزهای دهم، یازدهم و ظهر دوازدهمین روز در بندرعباس حضور خواهند داشت. آنها Fr. هرمز، چهاردهم بندرعباس و سپس حاجی آباد، بوموسی، کشم، دوباره در بندرعباس و همچنین در منطقه شمیل.
رجبیان اذعان داشت: کاروان هدم رضوی در غرب استان هرمزگان از یازدهم و دوازدهم در بندر حمیر و سپس منطقه بناب و رویدر برنامه سیزدهم را در بستک و مناطق مختلف این شهرستان اجرا می کنند، سپس چهاردهم به راه افتادند. به پارسی برنامه را در حوزه های مختلف اجرا خواهند کرد. این کاروان وارد بندر لنگه لاوان بندر مقام و چارک جزیره کیش می شود. سپس عصر روز هجدهم مجدداً در بندر لنگه حضور یافته و سپس به عنوان تقسیمات شهرستان بوموسی به جزایر کوچک و بزرگ تنب و سیری می رود. روز جمعه این کاروان به مردم بندرلنگه و روز شنبه در منطقه امام رضای بندرعباس خدمت رسانی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید