لزوم ارتباط مستمر دانشگاه ها با صنعت / دستور واحدی به استانداران

ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792679

در این جشنواره از پژوهشگران و فناوران تجلیل شد.

وزیر کشور گفت: یکی از مهمترین وظایف استانداران رسیدگی به مسائل دانشی و فناوری و استفاده از این مقوله در مدیریت و جهت دهی به مسائل استانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت کشور، احمد واحدی در بیست و دومین جشنواره برگزیده پژوهشگران و فناوران کشور گفت: وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم به معنای داشتن یک اقتصاد قوی، درون زا، است. اقتصاد مردم محور «برونگرا و دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه اسناد بالادستی بر اقتصاد دانش بنیان تاکید زیادی دارد، افزود: بر اساس این اسناد بالادستی 50 درصد اقتصاد کشور باید دانش بنیان باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: در اقتصاد دانش زنجیره ارزش مهم است و در این زنجیره ارزش باید جایگاه دانش را پیدا و ارتقا دهیم.

واحدی با بیان اینکه اجرای کامل زنجیره ارزش و طرح کلی علمی کشور مستلزم نظام ملی نوآوری است، گفت: برای دستیابی به نظام ملی نوآوری نیاز به مدیریت دانش در سطح ملی برای پوشش زیرساخت های علمی نظری و کاربردی در کشور است. .

وی با تاکید بر اینکه نیازمند پروژه های دانش بلندمدت هستیم، گفت: باید موضوعات علمی و پژوهشی را به صورت مستمر رصد کنیم و بتوانیم در این زمینه کاربردهای لازم را داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: این موضوع نیازمند زیرساخت های علمی قوی در کشور در زمینه های لازم است تا بتوانیم با استفاده از بسترهای علمی، کمبودها و خلأهای صنعتی و اقتصادی کشور را مدیریت کنیم.

واحدی با اشاره به موضوع اصلی ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: تعامل این دو نهاد می تواند تحولی اساسی در عرصه های علمی و صنعتی کشور ایجاد کند و باید از نتایج علمی دانشگاه ها در صنعت و اقتصاد استفاده کرد. . “

وی بر لزوم استفاده بهینه از پایان نامه ها و پایان نامه های دانشگاهی در حوزه های صنعتی، اقتصادی و علمی کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها حجم قابل توجهی از تحقیقات را در قالب پایان نامه و پایان نامه انجام می دهند که باید از آنها به خوبی استفاده شود. “بودن.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: یکی از مهم ترین وظایف استانداران رسیدگی به مسائل دانش و فناوری و استفاده از این مقوله در مدیریت و حکمرانی مسائل استانی با توجه به این مقوله است. یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد آنهاست.”

واحدی افزود: شورای پژوهش و فناوری در استان به ریاست استاندار کشور وجود دارد که وظیفه آن عمق بخشیدن به عرصه های جدید دانش است.

با اشاره به اینکه به عنوان مثال 9 استان کشور به کویر دسترسی دارند. وی بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت های بیابانی در این 9 استان باید برنامه ریزی های لازم انجام شود اما در این زمینه در دانشگاه های زابل و زاهدان برای بهره برداری از بیابان کارهای بسیار خوبی انجام شده و این گونه اقدامات نیاز به توسعه دارد.

وزیر کشور در پایان گفت: استفاده از دانش و فناوری می‌تواند پاسخگوی نیازهای کشور در بخش‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی و صنعت باشد و از این رو باید به مقوله تحقیقات کاربردی و فناوری توجه بیشتری داشته باشیم.

وزیر کشور به مدت 5 ساعت از نمایشگاه فناوری های نوین و محصولات پزشکی و دانش بنیان بازدید کرد و از نزدیک با دیدگاه ها و موانع پژوهشگران و نخبگان جوان کشور آشنا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید