پیشرفت بوشهر به ارتباط صنعت و دانشگاه بستگی دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته Cepas، یکی از مهم ترین مسائل برای هر کشوری داشتن یک اقتصاد پویا و قدرتمند است که بتواند به تهدیداتی که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد پاسخ دهد.

برای شکل‌گیری این اقتصاد، علاوه بر استفاده از تجربیات گذشته، باید ارتباط تنگاتنگی با دانش روز داشته باشد و به‌طور مستمر از مقامات علمی کشور برای به‌روزرسانی استفاده کند.

در آموزه های دین ما نیز اشاره شده است که در مناسبت های مختلف از علم استفاده شده است و امیرالمؤمنین (ع) در این باره می فرماید: العالم سلطان، من وایده سلا بهه و من لام یجده سایلا علیا یعنی. دانش و پادشاهی و قدرت هر که آن را بیابد مورد حمله قرار می گیرد و پیروز می شود و هر که آن را نیابد مورد حمله و شکست قرار می گیرد.


امام خامنه ای: علم به معنای واقعی کلمه قدرت است


3471 خبر خاکستری

حضرت امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در یکی از سخنان خود فرمودند: ما پیشرفت زیادی داشته ایم، نمونه های زیادی داشته ایم. قلم پیشرفت علم است. در آن سال‌های پس از انقلاب، ما از نظر پیشرفت علمی از دنیا جلوتر بودیم.

امام خامنه ای افزودند: این قضاوت من نیست، قضاوت مراکز بین المللی است. یعنی سرعت و شتاب پیشرفت علمی ما چند برابر میانگین جهانی است، حالا بعضی ها می گفتند ده برابر، بعضی ها می گویند سیزده برابر. خوب، علم بسیار مهم است: علم سلطان; علم به معنای واقعی کلمه قدرت است.

رهبر انقلاب امسال را به نام تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال نامگذاری کردند که نشان از اهمیت ارتباط تنگاتنگ علم و صنعت دارد.


فناوری عامل اصلی خلق ثروت، دانش و توانمندی کشورهاست


2075 %D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF %D9%88 %D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4 %D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86 خبر خاکستری

در دنیای امروز بین توسعه فناوری و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور رابطه مستقیم وجود دارد. بنابراین می توان گفت که فناوری عامل اصلی در ایجاد ثروت، دانش و توانمندی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی محسوب می شود.

در استان بوشهر با وجود پیشرفت شرکت های دانش بنیان، هنوز ارتباط دانشگاه ها با صنایع استان بوشهر آنطور که باید نیست و باید کاستی های صورت گرفته در سال های اخیر به سرعت جبران شود.


ارتباط دانشگاه های استان بوشهر با صنعت ضعیف است

علیرغم وجود دانشکده های نفت و گاز در دانشگاه های استان بوشهر و تربیت دانشجو در این زمینه، همچنان شاهد آن هستیم که فارغ التحصیلان دانشگاه های استان بوشهر در بین مدیران صنایع مستقر نفت و گاز جایگاهی ندارند. در استان بوشهر


1121755887Faculty 1454 خبر خاکستری

همچنین با وجود اینکه استان بوشهر از طریق خلیج فارس به آب های بین المللی متصل است، در صورت تولید محصولات دانش بنیان و باکیفیت می تواند با رایزنی با سایر کشورها و اتصال به بازارهای جهانی زمینه صادرات محصولات داخلی را فراهم کند.

در هفته دولت شاهد افتتاح خط تولید سشوار صنعتی در گناوه بودیم که می تواند سرآغازی برای ایجاد شرکت های بیشتر با محصولات متنوع در این استان و روند کنونی ورود و خروج کالا از اسکله های بوشهر باشد. استان تغییر خواهد کرد، به جای واردات کالا از کشورهای دیگر، بستری برای صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای دیگر باشد.

اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در دیدار با نمایندگان متولیان قانونی دانشگاه های این استان گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نقش مهمی در جامعه و توسعه و پیشرفت دارند. ما باید برای تقویت دانشگاه ها کمک کنیم.


44224181673 خبر خاکستری

پورات افزود: نهاد فقه در دانشگاه ها نقش محوری را در این زمینه ایفا می کند و انتظار می رود با همکاری دانشگاه ها این امر به خوبی ترویج شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت اشتغال دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی باید به گونه ای دانش آموز تربیت کنیم که با مهارت آموزی جذب بازار کار شوند.

همگرایی دانشگاه و صنعت یک ضرورت است

وی تصریح کرد: بوشهر یک استان صنعتی است و باید با ارتباط بیشتر دانشگاه ها با صنعت در ارتقای سطح کیفی دانشگاه ها تلاش کنیم.

پورت گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال اعلام شده است و از دانشگاه ها انتظار داریم ضمن حمایت از حوزه دانش بنیان، دانشجویان خلاق و کارآفرین را تشویق و حمایت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید