لزوم استفاده از جامعه نخبگان برای مبارزه با گرانی / حل مشکلات کشور نیازمند حاکمیت جهادی است

زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800406

ائمه جمعه لرستان با اشاره به لزوم استفاده از جامعه نخبگان برای مبارزه با گرانی، حل مشکلات کشور را نیازمند حاکمیت جهادی دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر بهشت، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد ضمن دعوت به تقوای الهی و عمل صالح، گفت: بر وحدت و غیرت دینی تاکید کردند و گفتند باید هر گونه مقابله ای کرد. با یکدیگر به دلیل اختلاف سلیقه، رفتار و منش و نباید به این تفاوت ها دامن زد.

وی افزود: غیرت دینی به یک معنا مخالف سکولاریسم است. دشمن به دنبال کفر و ترویج نفی حاکمیت دینی در اذهان برای تضعیف شهوات است، به دنبال انکار و تضعیف اصول انقلاب اسلامی در اعتقادات است و این در حالی است که مردم ما با شور دینی بر اصول انقلاب اسلامی ایستاده اند. ، همت هوشمندانه و عقلانیت که باید هدف رفتار ما باشد.

سخنگوی مقام معظم رهبری با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر مبارزه با گران فروشی گفت: رئیس جمهور بارها بر مبارزه و پیشگیری از گران فروشی تاکید کرده و گفته است که در این راستا بهانه قابل قبولی وجود ندارد و نباید بازار را نادیده گرفت زیرا آرامش مردم ما در بازار است.

وی افزود: باید از اصناف و بازاریان، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و در صورت لزوم بسیج برای جلوگیری از گرانی استفاده شود؛ افرادی که نمی توانند در این راه موفق شوند نسبت به افراد توانمند پست تر هستند، افرادی که برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارند و از جامعه نخبگان کمک می گیرند.

شاهروحی با اشاره به نشست مشترک اساتید حوزه علمیه کوم با علمای سراسر کشور گفت: اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به معیشت مردم با محوریت بعد آموزشی مساجد با محوریت ائمه جماعات.

امام جمعه هرم آباد با اشاره به اینکه رسالت حوزه علمیه تولید و تبیین احکام اسلامی در ساعات زندگی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است، گفت: نیازمند نوسازی مساجد در لرستان هستیم. نماز صبح، ظهر، مغرب، مغرب و عشا در مساجد اقامه شود. بستن مساجد آنها برای نماز ناهار قابل قبول نیست. ائمه جماعت می گویند: «ما می رویم. مردم حضور نخواهند داشت. این مسیر منشأ انقلاب نیست.»

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در 26 دی، یادآور شد: این بانو از روزی که وارد منزل امیرالمومنین(ع) شد، خدمت به فرزندان سیدیکه طاهره را در اولویت قرار داد. (ع) هنگامی که خبر شهادت حضرت عباس (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان را به او دادند.

شاهروحی گفت: ایمان قوی و قوی، بصیرت، روحیه جهادی و میل به مبارزه و حضور در میدان های سخت و پیروی از امامش، او را در تاریخ اسلام جاودانه کرد. مادران و همسران شهدا دارای مقام و منزلت، دلبسته به مقام و فضیلت شهدا، که دارای دو ویژگی صبر و فداکاری هستند، الگوی شایسته ای برای زنان امروز و آینده هستند.

حل مشکلات کشور نیازمند حاکمیت جهادی است

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد گفت: راه رفع تحریم ها مقابله با غربی هاست، چند سالی است که تحریم ها برداشته نشده و فقدان آن راه رفع تحریم ها نیست.

وی افزود: اگر تحریم ها برداشته شود، تصمیم مقاومت است و تیم مذاکره کننده با رویکرد استبدادی وارد می شود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به سالروز وفات حضرت آمل بینین (س) گفت: این روز را روز ادای احترام به همسران و مادران شهدا نامیده اند چرا که حضرت آمل بینین (س) و همسر شهید. و مادر شهید و جانباز همیشه باید مادران شهدا را گرامی بداریم تا مورد توجه قرار بگیریم.

وی گفت: مادران و همسران شهدا بسیار مورد احترام هستند، با تقدیم بستگان خود و بیمه نظام به ما عزت و عظمت داده اند.

حسینی با تاکید بر لزوم چاپ کتاب 68 شهید دانش آموز بروجردی گفت: روز گذشته شاهد سفر معاون رئیس جمهور به بروجردی بودیم که در یادواره 68 شهید دانش آموز حضور دارند. دانش آموزان بی گناه مورد حمله قرار گرفتند.

امام جمعه بورژوازی گفت: دانش آموزان بی گناهی که در مدرسه جان باختند و سال آینده همزمان با سالگرد شهادت این عزیزان کنگره بزرگی برگزار می کنیم و زندگینامه این کودکان نیاز به انتشار دارد. چندین زبان.”

وی خاطرنشان کرد: اگر باید کاری برای مردم انجام شود و مشکلات حل شود نیازمند رهبری جهادی، مدیران دلسوز هستیم که همیشه برای رفع دغدغه ها و مشکلات مردم تلاش کنند.

علت اشتباه محاسباتی آمریکا در مورد انقلاب اسلامی را توضیح دهید

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت گفت: حسود در دنیا احساس راحتی نمی‌کند و همیشه در خشم و غضب است، حتی به قضا و قدر الهی اعتراض می‌کند و عصبانی است.

وی با اشاره به اینکه با پای باطل نمی توان به حق رسید، افزود: همیشه باید خود را سنجید و با توکل به خدای متعال و توسل به اهل بیت(ع) بدی ها را از بین برد و آنها را از بین برد و به نیکی تبدیل کرد. کیفیت ها

امام جمعه کوهدشت با اشاره به دشمنی از منظر مقام معظم رهبری گفت: ما رهبری داریم که کشتی انقلاب اسلامی را هوشمندانه و هوشمندانه هدایت می کند. دشمن را خوب می شناسد و می داند که ذات دشمن بد است».

وی با اشاره به دلایل اشتباهات محاسباتی آمریکا در مورد انقلاب اسلامی گفت: آمریکای جنایتکار و ظالم از اعتماد ملت ایران به خداوند متعال و وعده های الهی و وفاداری این ملت و خانواده شهدا و دینشان چیزی نمی داند و حسادت مردم ایران است. و خداوند نقشه آنها را عملی می کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد قیام 19 دی گفت: انقلاب اسلامی ایران دینی بود نه سکولار، رهبر معظم انقلاب گفتند: نویسندگان باید این مطالب را برای جامعه توضیح دهند.

طهماسبی با اشاره به اینکه فضای مجازی در برخی موارد به یک فاجعه مجازی تبدیل شده است، گفت: امروز شاهد فضای عجیب و هجمه تبلیغاتی غرب در دور هشتم مذاکرات هستیم. چارچوب مشخصی وجود دارد، دست ایران در مذاکرات خالی نیست، دشمن نیاز مبرمی به مذاکره دارد چرا که ما اقتدار خود را به دشمن نشان داده ایم، برخی از فرماندهان آمریکایی پس از موشک های عین الاسد گفتند: موشک های ایران غیرقابل تحمل است.

امام کوهدشت در مراسم بزرگداشت سالروز انتصاب ولی فقیه در امام جمعه تهران گفت: مسیر جبهه مقاومت به درستی ترسیم شده و رهبری آن در داخل ایران است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم خونین صلح اخیر در اردوگاه گنجعلی کوهدشت و ارزیابی دستگاه قضایی و انتظامی استان و شهرستان گفت: بله مسئولان در حال تلاش هستند اما نباید از رضایت آنها کم شود.

طهماسبی گفت: باید تصمیم گیری شود، مسئولان کشوری، لشکری، استانی و شهرستانی به اراده قانونی و غیرقابل برگشت مردم احترام بگذارند، نماز جمعه برای طرح این موارد است.

امام جمعه کوهداش گفت: برخی از نمازهای جمعه دور از دسترس است و متاسفانه افکار عمومی برایشان مهم نیست، نیاز است امکانات در این شهرستان تسهیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید