لزوم استفاده از ظرفیت دانش آموزان جوان برای قضاوت

ساعت: 19:37
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779760

رئیس قوه قضاییه گفت: از ظرفیت طلاب جوان پس از آموزش برای دادگستری خوزستان استفاده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ظهر امروز پنجشنبه در نشست با اقشار مختلف خوزستان با تاکید بر اینکه باید با استان خوزستان برخورد ویژه شود، اظهار کرد: خوزستان تاریخ درخشان و استثنایی دارد و همواره مدافع دین، حقیقت و مسائل استان بوده است. آن را باید خاص و غیرعادی دانست.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: لنگیدن در برخی مسائل کلیدی مانند محیط زیست، بیکاری، تبعیض و… شایسته نیست. در خوزستان و برای اینکه خوزستان خاص تلقی شود، مسئولان استانی باید در این امر پیش قدم و کمک کنند.»

وی با بیان اینکه چون برای دیدن خوزستان در بسیاری از موارد در خوزستان پیشتاز بوده است، مسئولان استانی باید در خط مقدم باشند، افزود: امروز مردم کشور از ما توقع بیشتری دارند چرا که هر سه قوه می گویند زیردست هستند. و می خواهند خدمت کنند. ما همچنین می توانیم دست در دست هم برای حل مشکلات کار کنیم.

رئیس قوه قضاییه به مشکلات بنیاد ایثارگران و ایثارگران اشاره کرد و گفت: پیشنهاد داده ایم مجموعه ای ویژه برای بنیاد شهید، ایثارگران و ایثارگران تشکیل شود تا بخشی از آنچه مربوط به قوه قضائیه است رسیدگی شود. دادگاه ویژه و پرونده توسط قاضی رسیدگی می شود.»

محسنی اجایی افزود: همچنین پیشنهاد شده است شورای حل اختلاف ویژه خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل شود و مشکلات آنها بررسی شود تا در صورت شکایت این خانواده ها از یکدیگر یا از افراد، این موضوع بررسی شود. در این شوراها؛ «همچنین باید مشاوره و مشاوری برای رسیدگی به پرونده‌ها قبل از ارجاع به دادگاه وجود داشته باشد و ما از آن استقبال می‌کنیم زیرا بسیار خوب و ضروری است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به استفاده از ظرفیت مردم و سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: تلاش می کنیم از ظرفیت همه مردم استفاده کنیم چرا که نظام ما باید مردمی باشد اما این حرف نیست. و باید در عمل محقق شود.»

وی گفت: بسیاری از مسائل مهم کشور از اول انقلاب با کمک مردم حل شده است. مهمترین مسائل حل شد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون گفت: پیشنهاد می شود با کمک منطقه خوزستان و قوه قضائیه طلاب مستعد و مستعد با آموزش های فشرده و تخصصی برای قوه قضائیه و سایرین جذب شوند. بخش‌هایی از قوه قضائیه و استفاده از ظرفیت آنها.»

محسنی اجایی ادامه داد: مصمم هستم هر سه قوه برای بهبود امور کشور، رفع مشکلات، کاهش هزینه ها و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه از همه دیدگاه‌های مردم و همه لایه‌ها و پیشنهادهای اصلاحی استقبال می‌کنیم، گفت: با توجه به تغییر کاربری، کارکنان باید برای تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز وقت بگذارند. «آنها باید در ابتدا با این مسائل برخورد کنند نه اینکه بعد از ساخت و ساز برای تخریب به قوه قضائیه مراجعه کنند، زیرا این مسائل چندوجهی است و در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مهمترین موضوعی که در این شرایط به آن نیاز داریم اشتغال و تولید است، گفت: درصد قابل توجهی از جرائم در خوزستان مربوط به افرادی است که به دلیل بیکاری به سرقت های خرد، اعتیاد و مواد مخدر روی آورده اند. در خوزستان با بیکاری مرتبط است.

وی گفت: مسئولان باید از تولید حمایت کنند و اجازه تعطیلی کارخانه ها را ندهند زیرا دشمن به دنبال آن است. همچنین در بحث کنترل بازار از روسای کل دادگستری استان خواسته شد تا سازمان تعزیرات را در برخورد با افرادی که از این حوزه سوء استفاده می کنند و در انحصار خود قرار می دهند و اقلامی را گران می فروشند کمک کنند و با کنترل بازار سعی در کاهش فشار مردم داشته باشند. خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید