از ظرفیت دوربین ها برای یافتن عوامل مسمومیت دانش آموزان استفاده شود/ زیبایی فلسفه حجاب در شناخت حق انتخاب زن ایرانی است.

از ظرفیت دوربین ها برای یافتن عوامل مسمومیت دانش آموزان استفاده شود/ زیبایی فلسفه حجاب در شناخت حق انتخاب زن ایرانی است.

یک نماینده مجلس گفت: اگر قرار است از قابلیت های نرم افزاری استفاده کنیم، باید حوزه نظامی و انتظامی را در راستای بسیاری از معضلات از جمله جرم و جنایت، سرقت، جیب بری و زورگیری و مسمومیت دانش آموزان در اولویت قرار دهیم، نه مشکلاتی که دارد. اخیرا مطرح شده است

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص استفاده از دوربین برای شناسایی افراد کم حجاب و بی حجاب در کشور و اینکه آیا نمی توان از این تجهیزات در چنین مواردی استفاده کرد، گفت: بله، بدیهی است که در این زمینه دارند. تاکید کرد که این کار را از 26 فرودین انجام خواهد داد.

نماینده چابهار در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امکانات نرم افزاری ما آسیب جدی دارد، شاید مشکلات فنی داشته باشد که یکسری چالش های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر، اگر این قوا می توانند به قول مردان تا این حد جرایم را حل کنند، چرا در حال حاضر شاهد پدیده مسمومیت دختران هستیم که به تازگی موج دوم خود را آغاز کرده است؟ چرا از آنها برای این کار استفاده نمی شود؟ چرا این قابلیت های نرم افزاری و دوربین ها برای بسیاری از جرایم و جرایم کشف شده در کشور مفید نیست؟

وی تاکید کرد: از نظر حضرت آقا رفع حجاب حرام سیاسی و شرعی است و در حالی که معتقدم عده ای به صورت سازمان یافته و در ارتباط با رسانه های معاند و شبکه های جاسوسی می خواهند هنجارشکنی کنند و فلسفه حجاب را زیر سوال ببرند. قطعاً باید مورد توجه قرار گیرند، اما برخورد مردم ما مانند ائمه انقلاب و حاج قاسم سلیمانی نیست و به نظر من چنین اولویت هایی به شدت مضر است و نگاه امنیتی به این موضوع سؤالات بیشتری را ایجاد می کند. و مشکلات ضمن اینکه بسیاری از نهادهای فرهنگی و مذهبی که مبالغ کلانی از بودجه کشور اختصاص داده اند باید پاسخ دهند که چرا فلسفه حجاب را تبیین نکردند نه اینکه سوالی بپرسند.

با توجه به اینکه رئیس قوه قضاییه در بیانیه ای تاکید کرد که حجاب و حجاب کارساز نیست، اما شاهد رفتارهای بی ادبانه و اظهار نظر از تریبون های مردمی هستیم، چقدر لازم است تصمیم گیران درباره حجاب چنین نظری داشته باشند. ساعدی گفت: متاسفانه یکی از چالش ها و آسیب های کشور، نگاه برخی تندروها به مشکلات کشور است. حتما به خاطر دارید که بعد از وقایع پاییز 1401 خیلی ها بر طبل اعدام و خشونت کوبیدند اما رهبری عفو عمومی را اعلام کردند، این نگاه ها هنوز هست و درد می کند.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه حمایت از زنان گفت: همین امروز شاهد تصویب این لایحه بودید. خوشبختانه ما در شورای اسلامی لایحه ای را که دولت در خصوص حمایت از زنان در برابر آسیب های اجتماعی فرستاده بود بررسی کردیم و از آن حمایت های خوبی شد. نگاه مجلس به زنان ایرانی

ساعدی ادامه داد: عده ای همچنان نظر می دهند اما آنچه مهم است نظرات کلی نظام است و امیدوارم این گونه تفکرات روی رویکرد اصلی نظام در بحث فلسفه حجاب تاثیری نداشته باشد و معتقدم باید بین حجاب و عفاف تفاوت قائل شوید از آنجایی که این دو مقوله متفاوتی هستند، چون زن ایرانی هر چه باشد به حیا و عفاف معروف است، بنابراین فکر می کنم حجاب از این نظر به معنای عفاف نیست.

نماینده چابهار در شورای اسلامی افزود: من از استانی می آیم که 100 درصد زنان بلوچ آن را قبول نمی کنند حتی اگر اسلحه را در شقیقه شان بگذاری و حجابت را کمی به عقب برگردانی چون انتخاب خودشان است و معتقدند. زیبایی کلی فلسفه حجاب به رسمیت شناختن حق انتخاب زنان ایرانی است.

وی تصریح کرد: باز هم قطعا باید با افرادی که مرتبط با رسانه های معاند محسوب می شوند و می خواهند هنجارشکنی کنند برخورد لازم صورت گیرد اما این صحبت هایی که از تریبون های مختلف انجام می شود صحت ندارد. عمل بسیار زشت فردی را در استان خراسان رضوی با 2 زن بی حجاب مشاهده کردید، نتیجه و عاقبت چیست؟ کجای این رفتارها با اخلاق و انسانیت و آموزه های نورانی اسلام سازگاری دارد؟

ساعدی تاکید کرد: همچنان بر این باورم که اولویت همه مسئولان باید معیشت و اقتصاد باشد و کسانی که در این زمینه تلاشی برای فرافکنی و انحراف اذهان مردم از کم کاری خودشان نمی کنند، می توانند به چنین سمت هایی، بیشترین جرات را بدهند. که مهم ترین آن رویارویی مردم با مردم است که هرگز قابل قبول نبوده است. معتقدم اگر بخواهیم از قابلیت های نرم افزار استفاده کنیم باید حوزه های نظامی و انتظامی را در جهت بسیاری از مشکلات مانند جرم و جنایت، سرقت، جیب بری و زورگیری و عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر در اولویت قرار دهیم. به جای مشکلاتی که اخیرا مطرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید