لزوم استفاده از ظرفیت و پتانسیل داخلی کشور به جای مذاکرات فرسایشی/ ایران باید در کریدورهای بین المللی حضور فعال داشته باشد.

ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783825

شاوردیان گفت: باید اقدامات عملی برای خنثی سازی تحریم ها انجام شود که یکی از آنها توسعه فرصت های ترانزیتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال کشور و عضو هیئت رئیسه کمیته عمران مجلس در گفت و گو با تهران پرس با بیان اینکه مذاکرات فرسایشی هیچ دستاوردی برای کشور ما به همراه نخواهد داشت، گفت: کشور ما ایران ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد و با شناسایی دقیق این ظرفیت‌ها می‌توان بهترین استفاده را از آن کرد و بنابراین به جای انجام مذاکرات فرسایشی و زمان‌بر که تاکنون هیچ دستاوردی برای کشور ما نداشته است، باید اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت داخلی کشور.

وی ادامه داد: ایران کشوری چهارفصل و دارای ظرفیت بالایی است و قطعاً می توان برای استفاده از این پتانسیل بالا به گونه ای برنامه ریزی کرد که آمار تولید را در کشور افزایش دهد.

شاوردیان تاکید کرد: برای خنثی سازی تحریم ها باید اقدامات عملی انجام شود و یکی از این امکانات توسعه فرصت های ترانزیتی است چرا که طبیعتا ایران از موقعیت ژئوپلیتیک بالایی برخوردار است و این در حالی است که

رقبای ایران در تلاش هستند کشورمان را از جاده های کریدورهای بین المللی کنار بگذارند و من این را یک بار در توییتی اعلام کردم.

نماینده ارمنستان در تهران خاطرنشان کرد: احیای جاده ابریشم یکی از راه هایی است که می تواند در خنثی سازی تحریم ها موثر باشد، اما شاهدیم که برخی کشورها تلاش می کنند ایران را از مسیر جاده ابریشم بازدارند.

وی ابراز امیدواری کرد: در حالی که آمریکا و حامیانش تحریم های سختی را برای فلج کردن اقتصاد کشورمان اعمال می کنند، برخی از کشورهای رقیب نیز باید با بیرون کشیدن ایران از کریدورهای بین المللی اقتصاد ما را تضعیف کنند و به ایران اجازه داده شود. مقامات منطقه ای باید در برابر چنین توطئه ای هوشیار باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید