استفاده از رویداد جام جهانی برای توسعه ظرفیت گردشگری هرمزگان و نمایش پتانسیل های جزایر ایرانی


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821195

دوستی با بیان اینکه استان هرمزگان توجه ویژه ای به رویداد مهم جام جهانی فوتبال 2022 قطر دارد، گفت: از رویداد جام جهانی برای توسعه ظرفیت گردشگری هرمزگان و ارائه پتانسیل های جزایر ایرانی استفاده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل دولت قطر با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جزیره کیش برگزار شد.

مهمترین لحظه این دیدار تاکید بر استفاده از پتانسیل جزایر ایرانی برای میزبانی از میهمانان جام جهانی 2022 قطر بود.

در این نشست مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز با اشاره به توجه ویژه استان به مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر گفت: هرمزگان با توجه به بنادری که دارد توانایی حمل کالا و صادرات محصولات مورد نیاز قطر را دارد.

وی افزود: در بحث صادرات کالاها به ویژه محصولات کشاورزی که نیاز به فرآیند آزمایشگاهی و تایید سلامت محصولات از نظر مصرف سموم دارد، اقداماتی در استان انجام شد.

استاندار هرمزگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی به قطر فرآیندی 6 روزه داشت که نیاز به آزمایش سموم سبزی و میوه داشت اما برای تسریع این مشکل با خرید دستگاه مجهز این روند کاهش یافت.

وی تصریح کرد: این دستگاه با هزینه ای بالغ بر 18 میلیارد تن خریداری شده و کمک می کند تا روند و مراحل آزمایش به حدود دو و نیم روز کاهش یابد که کمک زیادی خواهد کرد.

دوستی بیان کرد: از نظر برنامه ریزی باید به جای سرمایه گذاری روی بازی ها روی دوره ای که بازی ها برگزار نمی شود تمرکز کنیم تا با شناخت کافی از ذائقه گردشگران مختلف و با توجه به ضعف جغرافیایی قطر فرصتی فراهم شود. برای استفاده از ظرفیت جزایر ایرانی در زمان باقی مانده تا بازی های تیمی خود.

وی بیان کرد: باید روی زمان پروازها، مقاصد گردشگری در فواصل بین مسابقات در ادوار مختلف جام جهانی تمرکز کنیم و برای این مهم برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از فرصت برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید