طوفان همدلی برای توسعه جزایر/ وقتی توجه مقام معظم رهبری به توسعه هرمز در دولت کریمه محقق می شود


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833861

موج همدلی ها برای توسعه جزیره هرمز در دولت کریمه آغازی پرتلاطم داشت و تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه این جزیره استراتژیک محقق شد. به گونه ای که نور امید در دل اهل دریا، هرمس ماندگار و شریف روشن شود و نویدهای بهروزی یکی پس از دیگری محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; هرمز جزیره ای رنگارنگ است که بین آب های خلیج فارس و دهانه تنگه استراتژیک هرمز واقع شده و به دلیل موقعیت خاص خود به عنوان کلید خلیج فارس شناخته می شود. این جزیره از قدیم الایام نقش استراتژیک داشته و مورد توجه تجار بوده است.

هرمز با خاک های رنگارنگش علاوه بر نقش سیاسی، استراتژیک و امنیتی، در سال های اخیر گردشگران زیادی را برای تماشای زیبایی های بکر و خدادادی این جزیره جذب کرده است.

کوه ها و خاک های گل، ساحل نقره ای، قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه ها، غار الهه نمک، ساحل قرمز، فرش هرمز، موزه دکتر نادعلیان و … این جزیره را به مجموعه ای تبدیل کرد. از زیبایی

وجود بیش از 70 نوع خاک رنگی، انواع فلزات و مواد معدنی این جزیره را به بهشتی برای دوستداران زمین شناسی تبدیل کرد و همین امر زمین شناسان را به این جزیره زیبا کشاند.

مردم شریف جزیره هرمز سنت مهمان نوازی را از بزرگان خود به ارث برده اند و با جان و دل پذیرای گردشگران بوده اند و مشتاقانه از شجاعت مردم این منطقه که در ادوار مختلف با ظلم و ستم روبه رو بوده اند صحبت می کنند. از شجاعت یک شهید درویشی در مقابل رژیم شاهنشاهی تا تقدیم 9 شهید خانواده هرمس برای پاسداری از این مرز و بوم.

1bee2be6 78c4 4c1d ad75 54abff511d4d خبر خاکستری

تاکید مقام معظم رهبری بر روی آوردن به جزیره هرمز

شجاعت مردم شجاع این جزیره در طول تاریخ بر هیچکس پوشیده نبوده است. اما چه بسیار خدمات ارزنده ای که دولت های مختلف به مردم شریف این جزیره کرده اند.

مظلومیت مردم شریف این جزیره و اهمیت استراتژیک آن به حدی بود که مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان بر توجه ویژه به جزیره هرمز تاکید کردند و گفتند: جزایر هرمزگان به ویژه هرمز. جزیره از نظر امنیتی از نظر اقتصادی و تاریخی حائز اهمیت است و در خور توجه است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: البته می‌دانم که مردم هرمز واقعاً از مشکلات مالی رنج می‌برند، بنابراین هم مسئولان استانی و کشوری و هم جریان‌های انقلابی باید به این حوزه روی بیاورند و برای رفع مشکلات آن اقدام کنند.

در ماه های اخیر با روی کار آمدن دولت سیزدهم، از بالاترین سطح اجرایی کشور گرفته تا مسئولان استانی، دیدگاه های متفاوت و خاصی به جزیره هرمز داشته اند، از این رو در اواخر دی ماه 1400 آیت الله رییسی در اولین سفر کشوری خود. به هرمزگان این یکی از پربازدیدترین مناطق بود.

e0c1bd25 8df1 4624 87d3 95296a5e0f6c خبر خاکستری

بهترین سرمایه برای توسعه جزیره هرمز مردم آن هستند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم جزیره هرمز گفت: نام هرمز با مقاومت، ایستادگی و دشمنی همراه است و در این جزیره خانواده های شهدای گرانقدر داریم.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به این جزیره گفت: این امر نیازمند توجه همه مسئولان به این جزیره است.

به گفته رئیس جمهور، اتفاقات خوبی برای جزیره در پیش است و نهادهای مسئول مانند سپاه و نیروی مردمی تاکنون کارهای خوبی انجام داده اند و اقدامات بیشتری در پیش است.

رئیسی بهترین سرمایه برای توسعه جزیره هرمز را مردم این جزیره برشمرد و تاکید کرد: این جزیره مواهب خدادادی بسیاری دارد که باید در دستان مردم این جزیره و با مشارکت آنها و دولت رونق یابد. نگرش کمک خواهد کرد.

d0848097 1745 441c ae37 3f4cde1e809c خبر خاکستری

موج همدلی برای توسعه جزایر در دولت سیزدهم خشن بود

در دولت سیزدهم، نگاه جزیره هرمز با پیشرفت، توسعه، آبادانی و آسایش مردم شریف هرمز همراه بوده و از بالاترین جایگاه اجرایی استان تا سایر دستگاه ها به دنبال محرومیت زدایی و آبادانی جزیره هستند.

موج همدلی برای توسعه جزیره هرمز در دولت کریمه خشن بود و تمرکز ولی فقیه بر توسعه این جزیره استراتژیک اعمال شد و نور امید در دل مردم هرمز ایجاد شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به توسعه ریشه ای جزیره هرمز گفت: بندر فعلی هرمز در شأن مردم شریف این خطه نیست و باید در آینده شاهد تغییرات محسوس در شکل باشیم. یک طرح توسعه

دوستی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به جزیره هرمز تصمیمات خوبی برای این جزیره گرفته شد، افزود: یکی از موضوعات اصلی مربوط به جزیره هرمز بحث مسکن است. تصمیمات خوبی در زمینه برنامه ریزی زمین، زیرساخت ها و ساخت و ساز گرفته شده است.

تا پایان خردادماه امسال 4 مگاوات برق به ظرفیت هرمز اضافه می شود

وی با اشاره به تامین برق پایدار در جزیره هرمز، تصریح کرد: برای تامین برق این جزیره تا پایان خرداد ماه سال جاری 4 مگاوات برق به ظرفیت این جزیره اضافه می شود.

وی یکی دیگر از موضوعات مهم تامین آب جزیره هرمز را برشمرد و گفت: علاوه بر تعمیر آب شیرین کن موجود، آب شیرین کن جدید نیز در جزیره برای تامین آب جزیره احداث می شود. ما هم فرسوده شده ایم.

استاندار هرمزگان با اعلام اینکه تصمیماتی در حوزه نمادگرایی برای جزیره هرمز اتخاذ شده است، گفت: امیدواریم با این روند که از سال جدید آغاز شده و تمرکز از مراکز شهری به مناطق و مناطق تبدیل شود. جلساتی با ادارات برگزار می شود، شاهد کاهش مشکلات و عملیات خواهیم بود.”

1d75e2cd f47b 46f6 a343 d1e52c64675b خبر خاکستری

ساخت دیوار دور بندر مسافری هرمز زودتر از موعد مقرر

حمیدرضا محمد حسینی تهتی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به لزوم حفظ هر چه بهتر حقوق مسافران و گردشگران در جزیره هرمز گفت: 900 متر دیوار بتنی پیش ساخته و 300 متر زمین. ، از جمله . نوسازی و بازسازی دیوارهای پیرامونی بندر هرمز از آذرماه سال گذشته آغاز شد و با 40 درصد ساخت این پروژه جلوتر از موعد مقرر انجام شد.

وی ادامه داد: برای زیبایی و افزایش طول عمر رنگ این دیوارها از طیف رنگی جزیره هرمز استفاده شد که از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 600 میلیون ریال با همکاری بخش خصوصی رو به اتمام است.

به گفته محمد حسینی تهتی، پیش بینی می شود این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

3e27754e b65c 4849 a1b0 f0013cffa29a خبر خاکستری

توزیع کالای دریایی از جزیره هرمز به سایر نقاط هرمزگان نامحدود است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در خصوص نقش این سازمان در توسعه زیرساخت های هرمزگان گفت: سازمان صمت هرمزگان باید مصالح لازم برای ساخت راه های دسترسی و رینگ های اطراف جزیره هرمز را تامین و به آنها تحویل دهد. Fr. تمامی راه ها و شهرسازی برای رفع مشکل جاده های جزیره ای و رینگ های اطراف جزیره.

وی همچنین از حل مشکل ایجاد بازار دریایی و راه اندازی اتاق اصناف در جزیره هرمز خبر داد و تاکید کرد: بر اساس تصمیم کارگروه توسعه زیرساخت های جزیره هرمز استان عملیات ملوانان هرمز و بازرگانان جزیره برای آنها امکان پذیر است.

قاسمی همچنین از مجوز پیله‌کشی توسط کمیسیون بر اساس ماده 12 آیین‌نامه ساماندهی مبادلات مرزی خبر داد.

علی حالا که موج همدلی برای توسعه، محرومیت برای جزیره هرمز به راه افتاده است. امیدواریم این نگاه توسعه ای که با قدرت آغاز شد تا پایان محرومیت مردم شریف هرمز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید