لزوم سرمایه گذاری در حوزه مرکزی شهر برای به روز رسانی ظرفیت ها


ساعت: 10:36
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880720

فرجامی فرد گفت: مسئولان استانی و کشوری باید از شهرستان حمایت کنند و برای به فعلیت رساندن ظرفیت های شهرستان در شهرستان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فرجامی فرماندار شهرستان مدهیم در گفتگو با هاورستان در خصوص ارائه پتانسیل و ظرفیت شهرستان مدهیم گفت: شهرستان مرزی مدهیم دارای چهار بخش و چهار شهرستان است.

وی افزود: این شهرستان 154 روستا دارد که جمعیت 99 روستا بالای 20 خانوار است و پروژه های این روستاها پیش بینی و اجرا می شود.

فرماندار در بحث معرفی پتانسیل های شهرستان گفت: بازارچه مرزی گلورد (مایل 73) یکی از پتانسیل های شهرستان است که نزدیک ترین مرز به مرکز استان و افغانستان است.

فرجامی فرد گفت: این بازار در گذشته یکی از بازارچه های فعال کشور بود به طوری که در دهه 80 رتبه نخست صادرات را در کشور داشت.

وی گفت: اما از سال 1392 این بازار به صورت یک طرفه از سوی افغانستان بسته شده است.

فرماندار گفت: پیگیری ها برای راه اندازی این بازارچه از سمت افغانستان در حال انجام است.

فرجامی فرد به رتبه دوم شهرستان مدهیم در بحث تولید زرشک در استان اشاره کرد و گفت: رتبه دوم تولید گوشت سفید در استان با حضور 199 واحد طیور با ظرفیت 7 میلیون قطعه جوجه ریزی با حضور کارخانه سیمان باقران با ظرفیت 2500 تن تولید سیمان در روز حضور یک شهر گلخانه ای بزرگ با ظرفیت 42 واحد گلخانه ای در شهرستان، سد گل رز با ظرفیت ذخیره سازی 24 میلیون متر مکعب در کشاورزی، حضور درخت 720 ساله دوشنگان، وجود 40 معدن سنگ های تزئینی و معدنی، وجود 300 اثر تاریخی که 102 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است و وجود کارخانه قند قهستان به عنوان صنعتی. گواهینامه شهر از دیگر فرصت های مهم شهرستان از نظر گردشگری و جاذبه پایتخت است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از نظر گردشگری مذهبی دارای جاذبه های خوبی است افزود: در این میان مساجد تاریخی مانند مسجد جامع هندوالان، امامزاده در شهرها و روستاهای شهرستان از جمله امامزاده بی بی صاحبه وجود دارد. (ق) قریه نوزاد و قریه امامزاده سلطان ابراهیم الرضا سپگارم.

بخشدار به مشکلات تامین آب شرب روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به حفر چاه جدید پیش بینی می شود تا پایان تیرماه و با ظرفیت آب این چاه وارد آب شود. شبکه آب فهرود، مشکل آبرسانی به روستاهایی که از این شبکه برق رسانی می شوند، حل می شود.

فرجامی فرد بیان کرد: 38 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی به شهرستان مدهیم اختصاص یافته است که با توجه به این اعتبارات سال 1402 انشاالله پایان روستاهای بی آب شهرستان خواهد بود.

وی بیان کرد: در بحث احیا و احیای قنات ها و 69 خط قنات اقدامات خوبی انجام شده است. 38 نهر با اعتبارات بنیاد علوی و 31 رشته قنات با اعتبارات جهاد کشاورزی احیا و احیا شد.

فرماندار به افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با حضور بنیاد علوی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

فرجامی فرد ادامه داد: تعداد زمین های چمن مصنوعی از یک به 17 زمین رسیده و این تعداد تا پایان سال به 22 زمین می رسد.

وی گفت: در بحث مسکن مستضعفان با بازدید فتح رئیس بنیاد مصطفان، سهمیه 456 واحدی در شهرستان مطرح شد.

فرماندار به سفر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن به شهرستان در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات خوبی در راستای رونق ساخت مسکن ملی انجام شده و 208 هکتار به شهرستان های شهرستان الحاق شده است. و اجرای مسکن ملی در شهرستان آغاز شده است.

فرجامی فرد خواستار حمایت بیشتر مسئولان استانی و کشوری شد و بیان کرد: برای تحقق ظرفیت های شهرستان باید سرمایه گذاری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید