لزوم نصب شمارنده برای ورود تعدادی خودرو در النگدره

ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793370

به جای جلوگیری مطلق از ورود خودروها به النگدره و ایجاد فضا برای سگ های مضر برای محیط زیست، مقامات باید پارک جنگلی النگدره را با برنامه های نظارتی مدیریت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; در ماه های اخیر ورود خودروها به النگدره به دلیل وجود تاج ممنوع بوده که از زمان پس گرفتن تاج نیز ادامه دارد و اعتراض برخی از شهروندان را برانگیخته است.

از سوی دیگر برخی از فعالان محیط زیست معتقدند کمبود خودرو به احیای این منطقه کمک می کند و از این رو خواستار عدم حضور خودرو در پارک جنگلی النگدره هستند.

اما آنچه به نظر می رسد به پارک جنگلی النگدره آسیب رسانده، عدم برنامه ریزی و مدیریت سایت است، چرا که حضور افرادی که قدم می زنند و یا سگ های قدم زدن وارد پارک جنگلی می شوند می تواند همین میزان خسارت را به همراه داشته باشد.ماشین ایجاد محیطی برای محیط زیست و حیات وحش

از طرفی در گذشته جمعیت به دلیل ورود خودروها پراکنده تر بود، اما در حال حاضر تعداد زیادی از گردشگران و طبیعت گردان در فضای محدودتری تردد می کنند و این امر آسیب بیشتری به این پارک جنگلی به ویژه ورودی ها وارد کرده است و همچنان ادامه دارد. این روند این منطقه را بیشتر نابود خواهد کرد.

پیشنهاد می شود مدیریت پارک جنگلی النگدره بر اساس ضوابط زیست محیطی نسبت به نصب پیشخوان خودرو در ورودی و خروجی پارک جهت ورود تعداد معینی خودرو به پارک جنگلی و همچنین جلوگیری از ورود خودرو به پارک جنگلی اقدام نماید. ورود چند خودروی سنگین به پارک.

همچنین شهرداری می تواند با ایجاد طرح جنگلداری شهری در حاشیه شهر و تفرجگاه های بیشتر، زمینه تعادل حاکمیت شهر را ایجاد کند.

به نظر می رسد شهرداری گرگان باید جنگلداری شهر را در دستور کار قرار دهد و با این اقدام علاوه بر مدیریت درختان و جمعیت آنها در محیط شهری به بهبود شرایط شهر نیز کمک کند.

جنگلداری شهری شامل برنامه ریزی و مدیریت، از جمله برنامه ریزی عملیات مراقبت و نگهداری از جنگل های شهری است.جنگلداری شهری نقش درختان را به عنوان بخش مهمی از زیرساخت های شهری حفظ می کند.

جنگل بانان شهرستان به کاشت و نگهداری درختان، حمایت از حفاظت صحیح از درختان و جنگل ها، انجام تحقیقات و ترویج مزایای فراوانی که درختان به ارمغان می آورند و جایی برای آنها در گرگان نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید