13 ماه شهرداری گرگان ما را از النگدره سردرگم کرد/ شکایت از انتشار نامه انتقال النگدره در فضای مجازی


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803165

لطفی گفت: شهرداری گرگان حدود 13 ماه است که ما را سردرگم کرده است. دو بار در مجموعه مدیریت شهری رایزنی کردیم و منابع قانونی منابع طبیعی و شهرداری تبادل نظر کردند و سپس بدون اطلاع از واگذاری النگدره در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرحیم لطفی در گفت و گو با گلستان به واگذاری النگدره از شهرداری به منابع طبیعی که در قالب یک برنامه 15 ساله واگذار شده است، اشاره کرد و گفت: شهرداری گرگان حدود 13 سال است که ما را سردرگم کرده است. ماه ها. دو بار در مجموعه مدیریت شهری رایزنی کردیم، «هم حقوق منابع طبیعی و هم شهرداری تبادل نظر کردند و بعد از آن مدت بدون اطلاع قبلی با نامه شهرداری مبنی بر واگذاری النگدره به منابع طبیعی در فضای مجازی منتشر شد.

مدیرکل منابع طبیعی منطقه گلستان ادامه داد: این اقدام روز جمعه در حالی صورت گرفت که می دانید نامه به دست ما رسیده و نامه در فضای مجازی منتشر شده است و این حرکت خوبی نیست و معنای گفتگو را مخدوش می کند.

لطفی گفت: شهرداری در قالب تفاهم نامه این مکان را به چرخش در می آورد و شهرداری حدود 10 سال است که در النگدره کار می کند و اقدامات خوبی انجام داده است.

وی گفت: 18 پارک جنگلی در استان داریم که النگدره یکی از آنهاست و به نفع شهروندان مجبور شدیم در اختیار شهرداری قرار دهیم و به آن پیمانکار نمی گوییم، فقط شهرداری است. یک پیمانکار

این مقام مسئول در خصوص قرارداد واگذاری پارک های جنگلی به شهرداری ها گفت: ما در هیچ قراردادی سعی کردیم از شهرداری ها چیزی نگیریم و شهرداری ها را در این موضوع عام المنفعه می دانیم اما از نظر قانونی این موضوع نبود. قابل قبول است.”

لطفی گفت: گلایه های زیادی از شهرداری گرگان داریم که سبطی در حال مذاکره با ما است، این موضوع را در فضای مجازی مطرح کرده و سوء تفاهم است و شهردار از سوابق اطلاعی ندارد.

وی افزود: طرحی برای النگدره در حال بررسی است و از دادستان نیز سوال کردیم و امکان واگذاری مدیریت النگدره به بخش خصوصی در قالب مناقصه وجود دارد و مناقصه را در پایگاه قرار خواهیم داد. نرخ و پارک جنگلی دلند واگذار شد.»

لطفی به پروژه تله کابین اشاره کرد و گفت: در جایی که تله کابین قرار دارد حق سود دولت رعایت شود.

وی به صدور اسناد به نفع منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: نقشه کاداستر کامل است و بخشی از زمینی که شهرداری در نظر گرفته شده و جزء مستثنیات است به منابع طبیعی واگذار شده که به این معنا نیست که یک نفر داشته باشد. حق او باید با ما باشد و ما می توانیم این موضوع را در کمیته ها حل کنیم، اما جایی که سرزمین ملی وجود دارد، حتی رئیس جمهور هم نمی تواند استثناء کند.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت: طرح برای پارک النگدره است تا خودروها وارد آن شوند و از مسائل تجاری استفاده شود اما شرایطی وجود دارد و از خودروهای ورودی عوارض اخذ می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید