لغو تحریم ها علیه ایران حضور ما را در همکاری های منطقه ای موثرتر می کند

ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785322

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی‌تردید حضور قوی‌تر و مؤثرتر ایران در توافق‌نامه‌های همکاری‌های منطقه‌ای را به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در بیست و دومین اجلاس هیات وزیران اتحادیه کشورهای اقیانوس هند (ژورا) در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرتمندتر و موثرتر نیز خواهد بود. منجر به توافقنامه های همکاری منطقه ای از جمله آیورا شود.

متن سخنان وی به شرح زیر است:

به نام خدا

برادر عزیزم جناب ابوالکلام عبدالمومن

وزیر محترم امور خارجه جمهوری خلق بنگلادش

مفتخرم که با جنابعالی و سایر همکاران عزیز در شورای وزیران اتحادیه اقیانوس هند (ژورا) صحبت کنم. من از دولت جمهوری خلق بنگلادش برای ریاست و میزبانی این جلسه سپاسگزارم و از دبیرخانه آیور برای آماده شدن برای این جلسه تشکر می کنم.

همکاران محترم، جناب عالی، خانم ها و آقایان

برای بیش از دو دهه فعالیت و همکاری در قالب Iura، پتانسیل اتحادیه برای همکاری اقتصادی به طور فزاینده ای نشان داده شده است. همانطور که اقیانوس هند پر از برکات برای کشورهای ساحلی است، چشم انداز همکاری در آیورا نیز وجود دارد. جمهوری اسلامی ایران از این ظرفیت عظیم برای همکاری های منطقه ای آگاه است و مصمم به گسترش روابط خود با این اتحادیه هستیم.

ما اخیراً مکانیسم هماهنگی ملی یورا را فعال کرده‌ایم و آژانس‌های مختلف ایرانی مرحله جدیدی از مشارکت مؤثر در موافقت‌نامه‌های همکاری هشت‌گانه یورا را در دستور کار دارند. آخرین تحول، داوطلب شدن کانون زنان جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش هماهنگ کننده برنامه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا است. همچنین مرکز منطقه ای انتقال علم و فناوری ایورا مستقر در تهران همچنان از حمایت قوی دولت جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

عالیجناب،

جهان با چالش کووید-19 و پیامدهای ویرانگر آن مواجه است. مردم شریف منطقه آیورا در امان نبودند. مردم شریف ایران در شرایطی با تاج و تخت و عواقب آن دست و پنجه نرم می کنند که قدرت گسترده اقتصادی و مالی کشور با تحریم های غیرقانونی و ناجوانمردانه آمریکا محدود شده است. لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی‌شک حضور قوی‌تر و مؤثرتر جمهوری اسلامی ایران در توافق‌های همکاری‌های منطقه‌ای از جمله آیورا را به همراه خواهد داشت. «به خواست خدا».

در پایان، مایلم انتخاب دبیرکل جدید ایورا را به او تبریک بگویم و از تلاش‌های سرپرست دبیرکل در یک سال گذشته تشکر کنم.

با تشکر از توجه شما.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید