رئیسی ثابت کرد دیپلماسی فعال موثرتر از FATF است/ نتایج درخشان پیمان های منطقه ای به زودی در اقتصاد کشور دیده می شود

ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789712

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش نرخ تورم گفت: واردات واکسن نشان داده است که دیپلماسی موثرتر و ارتباطات موثرتر از FATF است و دولت انقلاب نشان داده است که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.

مسعود براتی کارشناس اقتصادی حوزه تحریم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص الزام FATF به معاهدات اقتصادی منطقه ای در دولت دوازدهم و تغییر این رویکرد گفت: پدیده های بین المللی عملکرد خوبی داشته اند.

دولت انقلابی نشان داده کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است

وی ادامه داد: دولت سیزدهم همانطور که قبل از انتخابات گفته بود نگاهی متفاوت با دولت یازدهم و دوازدهم دارد و مسائل کشور اعم از مسائل اقتصادی و سیاسی و توافقات منطقه ای را به موضوع مذاکره با غرب گره نمی زند. ” داخل بود.

براتی افزود: دولت آقای رئیسی در این مدت کوتاه نشان داد که با تغییر نگاه و تحلیل درست مشکلات منطقه ای کشور می توان با نگاه درون زا و با فعال سازی روابط منطقه ای و اعتماد همسایگان و استقلال از غرب بر مشکلات اقتصادی فائق آمد. از داخل کشور.

ثابت شده است که واردات واکسن نسبت به FATF دیپلماسی و ارتباطات مؤثرتری دارد

وی در خصوص واردات واکسن گفت: آقای ربیعی در دوره احتیاط و امیدواری به صراحت اعلام کردند که FATF با دیپلماسی فعال و ارتباط موثر و تنها از ورود واکسن به کشور بدون هیچ اتفاق جدیدی در این زمینه جلوگیری کند. تغییر دولت «ما شاهد خرید واکسن و تامین تقاضای داخلی بودیم که در کنار توافق برای پیوستن به توافقنامه همکاری شانگهای نشان داد FATF و تحریم‌ها بهانه‌ای برای پیوند مشکلات با مذاکرات است.

کاهش نرخ تورم یکی از اولین اثرات اقتصادی توافقات منطقه ای است

وی خاطرنشان کرد: آمارهای مرکز آمار ایران که در روزهای اخیر منتشر شده حاکی از کاهش نرخ تورم است که نشان می دهد رویکردهای سیاسی و راه آهن در حال اصلاح است و اقدامات جاری در کنار لایحه بودجه با کسری در دولت فعلی فاصله زیادی دارد. به حفظ این روند کمک خواهد کرد و مزایای این افزایش روابط منطقه ای با کشورهای همسایه به تدریج در اقتصاد خود را نشان خواهد داد.

وی در خصوص از سرگیری مذاکرات در وین گفت: البته دولت جدید علاوه بر حل مشکلات از درون، به دنبال برونگرایی و دیپلماسی و دستیابی به توافقی شایسته و درخور منافع کشور است، اما نگاهی به این موضوع ندارد. غرب. و توافقات منطقه ای مانند سوآپ گاز را دنبال می کند و می گوید: «این موضوع توافق کشور با غرب را به تاخیر نمی اندازد و نمی کند.

ظریف اعتراف کرد که خوش‌بینی بیش از حد نسبت به این توافق باعث ناراحتی دوستان ما شده است

وی با اشاره به اینکه نگاه به غرب در سال های اخیر هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است، گفت: فرصت های واقعی در این مدت از دست رفته است تا جایی که در بیست و دومین و آخرین گزارش آقای ظریف به مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرا وزیر امور خارجه برجام سپس به تلخی اعتراف کرد که خوش بینی بیش از حد نسبت به توافق، دوستان ما را که چین را مد نظر داشتند، ناراحت کرده است.

براتی تصریح کرد: در روزهایی که آمریکا سیاست فشار حداکثری را بر کشورمان اعمال کرد و در سال های 97 و 98 از تمام توان خود استفاده کرد، با اقدامات دولت، کشور ما حتی سفیری در چین برای حفظ روابط نداشت. . و زمینه سازی برای حل مشکلات این کشور باید راهبردی باشد که این هم ناشی از همین تصور غلط است.

37ca3937 2a86 4600 a867 45cf131bb50b خبر خاکستری

نتایج درخشان پیمان های منطقه ای به زودی در اقتصاد کشور نمایان خواهد شد

وی در پایان گفت: امیدواریم در دولت جدید با تغییر نگاه به ظرفیت های خارجی، نتایج واقعی در اقتصاد کلان در کوتاه مدت در حال حاضر و بعضاً نتایج جدیدی در آینده دیده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید