برای مقابله موثرتر با کرونا به واکسن‌های جدید نیاز است

به گزارش دویچه وله، این سازمان متقاعد شده است که واکسن‌های موجود جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان نجات داده‌اند، اما نتوانسته‌اند به طور موثری از گسترش ویروس جلوگیری کنند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، اگر واکسن جدیدی ساخته نشود، خطر ایجاد انواع جدیدی از ویروس‌ها وجود دارد که واکسن‌های موجود در برابر آن‌ها مؤثر نیستند.

این سازمان همچنین گفته است که ما به واکسن هایی نیاز داریم که تزریق آن راحت تر باشد، مثلاً به صورت اسپری بینی.


این واکسن جان 20 میلیون نفر را نجات داد

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی Lancet بریتانیا منتشر شده است، واکسن های موجود جان 20 میلیون نفر را در سراسر جهان نجات داده اند.

با این حال، جهان با توزیع عادلانه واکسیناسیون فاصله زیادی دارد. در کشورهای فقیرتر، تنها 28 درصد از جمعیت سالمند و تنها 37 درصد از کارکنان بهداشت واکسینه شده اند.

اهداف سازمان بهداشت جهانی مشخص می کند که 70 درصد از جمعیت جهان تا اواسط سال جاری واکسینه خواهند شد. این هدف تنها در 58 کشور محقق شده است.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، حتی در کشورهایی که به این هدف دست یافته‌اند، همچنان مرگ و میر ناشی از کرونا وجود خواهد داشت و به‌ویژه اگر بهورزان و سالمندان و افراد آسیب‌پذیر واکسینه نشوند، نظام سلامت تحت فشار باقی خواهد ماند. از خطر رکود مصون نخواهد ماند.

سازمان بهداشت جهانی در اقدام جدید خود، هدف جدیدی را برای کشورها تعیین کرد تا تلاش کنند همه کارکنان مراقبت های بهداشتی و افراد بالای 60 سال مبتلا به بیماری های همراه را واکسینه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید