لغو صد درصدی کار از راه دور به معنای بازکردن دستان ما برای پیک ششم است

زمان: 17:01
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777559

محمدعلی محسنی بندپی ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لغو دورکاری گفت: حذف 100 درصدی دورکاری به معنای بازکردن دست به سوی پیک ششم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لغو دورکاری ، گفت: حذف 100 درصدی مخابرات به معنای بازکردن دست به سوی پیک ششم است.

محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به لغو کار دورکاری در استان تهران گفت: ایمنی جمعی پس از آن صورت می گیرد که حداقل دو دوز واکسن به حداقل 70 درصد مردم داده شود و ما تا رسیدن به این سطح فاصله داریم. “از طرف دیگر ، پس از تزریق دوز دوم ، باید دو هفته طول بکشد تا فرد ایمن سازی شود.

وی ادامه داد: سوال این است که آیا همه افراد دو دوز واکسن تاج دریافت کرده اند ، پاسخ منفی است و آیا همه افراد در زمان خود موفق به دریافت دوز دوم شده اند. در این شرایط منطق حکم می کند که ما با احتیاط بیشتری به جلو حرکت کنیم ما دست خود را به سمت قله ششم باز نمی کنیم ، بنابراین لغو 100٪ کارهای خارج از جاده به معنی استقبال از قله ششم و حتی کاهش بهره وری است.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که در 25 سال گذشته کشورهای جهان در مورد دورکاری و کار در خانه بحث می کنند. مزایای کار از راه دور در نظر گرفته شده است. در کشور ما ، کرونا باعث شد از فرصت کار از راه دور استفاده کنیم ، اما نباید اصل کار از راه دور را رها کنیم.

وی افزود: به رئیس آموزش و پرورش و وزارت کار و بهداشت نیز گفتم که استفاده از بستر فضای مجازی فرصتی است که تاج به ما داده است و نباید آن را از دست داد.

محسنی بندپی ادامه داد: 40 یا 50 درصد کارکنان می توانند مخابراتی باشند ، اما باید به آنها کمی کار داده شود ، نه اینکه افرادی به بهانه کار از راه دور و انجام ندادن کار از خانه خارج شوند. برخی از مشاغل نیازی به حضور در محل کار ندارند. و کارمندان می توانند تکالیف خود را انجام دهند. این همان چیزی است که در بسیاری از کشورها اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: این واقعیت که دورکاری لغو شده است نشان می دهد که ما نمی توانیم آن را در دوره قبل به خوبی اجرا کنیم ، اما این نباید بهانه ای برای لغو آن باشد ، اما پایه های آن حتی با پایان تاج گذاری باید فراهم شود. این مشکل را می توان با استفاده از بسترهای آموزش الکترونیکی در دانشگاه ها نیز حل کرد.

انتهای پیام /
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید