لوازم خانگی دوباره در آستانه گران شدن! / 10 برابر گران تر از خشکشویی در 5 سال

لوازم خانگی دوباره در آستانه گران شدن!  / 10 برابر گران تر از خشکشویی در 5 سال

یک کارشناس صنعت لوازم خانگی با بیان اینکه با افزایش تورم و گرانی مواد اولیه تولید و تداوم تحریم، لوازم خانگی با وجود گرانی همچنان گران می شود، گفت: قیمت ماشین لباسشویی وجود برندهای معتبر ایرانی و خارجی در بازار کشور به دلیل تحریم است که طی چهار سال واردات 5 تا 7 برابر شده است.

میناسادات حسینی: تنش افزایش قیمت لوازم خانگی در حالی که سکوت بین تولیدکنندگان و سازمان امداد و وزارتخانه حاکم شده بود که برخی از تولیدکنندگان با تغییر کد محصولات خود، آنها را به عنوان کالای نو با قیمت جدید در فهرست قیمت جدید خود به بازار عرضه کرده اند. محصولات .

سیم پیچی گیج کننده لوازم خانگی گران قیمت

وزارت حراست و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان توپ را بر سر قیمت لوازم خانگی در زمین های تولیدکنندگان انداخته و آن را دلیل افزایش قیمت ها می دانند. این در حالی است که تولیدکنندگان لوازم خانگی معتقدند افزایش بی سابقه پارامترهای مربوط به بازتولید نرخ ارز، قیمت کالاهای داخلی، دستمزد و حقوق، حمل و نقل، انواع مالیات، عوارض، تورم جاری و غیره نسبت به تیرماه 1401 بوده است. آنها قیمت محصولات خود را افزایش دهند. خودشان اذعان دارند که در بازار راکد لوازم خانگی، قیمت بالاتر محصولات، تقاضای بازار را دفع می کند.

افزایش 10 برابری قیمت خشکشویی در 5 سال

مشاهدات اقتصاد 24 از بازار لوازم خانگی و ماشین لباسشویی به عنوان یکی از پرمصرف ترین محصولات نشان می دهد که قیمت این محصول در سال 1396 برای برندهای خارجی از 2 میلیون تومان شروع می شود. این در حالی است که امروز قیمت ماشین لباسشویی های برندهای معروف داخلی با همین ظرفیت و مدل های مشابه از 20 میلیون شروع می شود که به معنای افزایش 10 برابری است!

10 برابر هزینه ماشین لباسشویی در 5 سال
آیا لوازم خانگی دوباره گران می شود؟

آیا لوازم خانگی گران می شود؟ یک کارشناس صنعت لوازم خانگی به اقتصاد 24 می گوید: در صورت ادامه روند فعلی نمی توان کتمان کرد که قیمت لوازم خانگی دوباره افزایش می یابد.

احسان فدایی قیمت ماشین لباسشویی در سال 2018 در برندهای خارجی و ایرانی را زیر 3 میلیون عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر قیمت ماشین لباسشویی تولید داخل بالای 20 میلیون تومان است.

آیا واردات لوازم خانگی آزاد می شود؟

بحث افزایش چند برابری قیمت لوازم خانگی در دو نکته قابل بررسی است. یکی از سال 1397 که شاهد ممنوعیت واردات لوازم خانگی بودیم و دیگری از سال 1400 که تصمیم ممنوعیت واردات لوازم خانگی با برند کره ای اجرایی شد.» فدایی با اشاره به این مشکل ادامه داد: واردات. قطعات و مواد اولیه تولید لوازم خانگی از ثبت سفارش کالا تا رسیدن به خط مونتاژ بین 4 تا 8 ماه زمان می برد. بنابراین در صورت افزایش قیمت باید منشا آن را از چند ماه قبل بررسی کنیم.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی ادامه داد: نمایندگان مجلس با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم، آزادسازی واردات لوازم خانگی را به عنوان ابزاری برای کنترل قیمت ها و جلوگیری از انحصار بازار در سخنرانی ها و مصاحبه های خود برای کسب محبوبیت قرار داده اند. ; در حالی که به جای این شعارها باید پاسخ دهند، آیا تورم فقط در محصولات لوازم خانگی افزایش یافته یا شاهد افزایش چشمگیر قیمت همه کالاها هستیم؟

مقصر گرانی لوازم خانگی؛ تولید کننده یا دولت؟

به گفته این کارشناس صنعت لوازم خانگی، همه بخش های اقتصادی با افزایش قیمت چند برابری مواجه شده اند. اما سوال اصلی این است که چرا قیمت لوازم خانگی در کانون توجه قرار گرفته است؟

فدایی با طرح این سوال گفت: آیا قیمت دلار معیار مرکز مبادلات است در حالی که معیار قیمت یخچال و لباسشویی سامانه ۱۲۴ سازمان حمایتی است؟ وی گفت: وقتی همه اجزا و پارامترهای تولید در حال افزایش قیمت هستند، چگونه یک تولیدکننده لوازم خانگی نمی تواند قیمت محصولات خود را افزایش دهد؟ در این صورت تولیدکننده تنها دو راه دارد: یا خط تولید خود را تعطیل کند و تنظیمات را انجام دهد یا مانند خودروسازان از کیفیت محصولات خود بکاهد و مانند مواد غذایی از حجم داخل بسته بکاهد.

گرایش خرده فروشان به فروش کالاهای غیر رسمی به جای برند ایرانی

این کارشناس صنعت لوازم خانگی نسبت به قیمت گذاری اجباری لوازم خانگی از سوی سازمان حمایت هشدار داد و به اقتصاد 24 گفت: زمانی که فروشنده باید براساس لیست مصوب اقدام به فروش لوازم خانگی کند و آن لیست تایید شده به جای فروش خانه سود قابل قبولی برای او ندارد. لوازم خانگی، او کالای قاچاق می فروشد که حاشیه سود بالایی دارد و می تواند آن را به صورت نقدی بفروشد.

فدایی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نمی توانند نقشی در مهار تورم داشته باشند. در وهله اول برای تامین کالا و جلوگیری از رشد بی رویه قیمت در این صنعت باید قیمت مواد اولیه ساخت لوازم خانگی کنترل شود و این کنترل تنها از طریق کنترل و ثبات نرخ ارز امکان پذیر خواهد بود. باز کردن روابط

دیدگاهتان را بنویسید