گرانی، بی آبی و تورم باعث خالی شدن خشکشویی ها شده است/ تعداد خشکشویی ها در تهران کاهش یافته است.

گرانی، بی آبی و تورم باعث خالی شدن خشکشویی ها شده است/ تعداد خشکشویی ها در تهران کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف لباسشویی و خشکشویی تهران گفت: شرایط معیشتی موجب غفلت از توان صنعت خشکشویی و خشکشویی شده است و هر ساله تعداد کارگران این صنعت نسبت به سال گذشته کاهش می یابد.

تعطیلی و عدم رونق صنعت خشکشویی

اقتصاد24، مریم بهنام راد- امروز با افزایش تورم و افزایش قیمت، قدرت خرید مردم تا حد زیادی کاهش یافته و سفره خانوار کوچکتر شده است. متأسفانه بسیاری از مردم علیرغم ساعات طولانی کار، نمی توانند آنطور که می خواهند زندگی کنند.

افزایش هزینه های زندگی منجر به تغییر سبک زندگی مردم شده است. شاید تا چند سال پیش مردم برای حفظ ظاهر لباس های خود لباس های خود را با دست در خشکشویی می شستند اما امروزه برای از بین بردن بخشی از هزینه های زندگی، ناگزیر لباس های بیشتری و غیره می شویند. اشیاء در خانه هایشان که در نهایت باعث بی کیفیتی لوازم آنها می شود.

مردم از خشکشویی هم نمی گذرند

به گزارش اقتصاد 24 در این خصوص، اسماعیلی، مالک یکی از خشکشویی های منطقه یوسف آباد گفت: قیمت ارائه خدمات در این صنف نسبت به سال گذشته افزایش بسیار کمی داشته است. البته حق سرویس شستشو و اتو کت، شلوار، کت و شلوار، دامن، بلوز و پیراهن مردانه با توجه به میزان مواد شوینده مصرفی و سایر خدمات مرتبط ارزیابی می شود، اما این تغییر به اندازه نرخ تورم در سایر موارد نیست. دسته بندی ها..

این فعال صنفی ادامه داد: گرانی مواد شوینده، افزایش هزینه های جاری در واحد تجاری مانند آب، برق، دستمزد کارگران، بیمه و ده ها مورد دیگر باعث شد تا برای فعال ماندن واحد تجاری تلاش جدی صورت گیرد. در نهایت صاحب ماشین لباسشویی برای ادامه کار نیاز به استراحت دارد.

اسماعیلی بیان کرد: هر روز بر کاهش مشتریان این صنف افزوده می شود و این مشکل باعث نگرانی شدید فعالان این صنف شده است.

این فعال صنفی با انتقاد از وضعیت موجود گفت: در برخی موارد لباس های مشتریان شسته و اتو می شود و آماده تحویل است اما شاید تا یک سال دیگر مشتری برای تحویل لباس از کنار خشکشویی نرفته و مبلغی را پرداخت کند. مقدار مشخص!

فعالیت یک صنعت خشکشویی و خشکشویی با ماشین آلات قدیمی

اسماعیلی ادامه داد: برای تجهیز ماشین آلات باید ماشین آلات مدرن با تکنولوژی جدید وارد کشور شود که متاسفانه تحریم و گرانی ارز دو مانع اصلی واردات اینگونه ماشین آلات برای صنعت خشکشویی است.

به گفته این فعال صنفی، اکثر خشکشویی ها همچنان با ماشین آلات مستهلک کار می کنند که این امر علاوه بر کاهش راندمان کاری، دلیل افزایش هزینه های تولید نیز می باشد.

مردم از دادن لباس به خشکشویی ها خودداری کردند

ابوالفضل رجب زاده رئیس اتحادیه خشکشویی ها در گفتگو با اقتصاد 24 گفت: با توجه به هشدار کم آبی و درخواست مسئولان برای کنترل مصرف آب، انتظار می رفت مردم از خدمات خشکشویی و اتحادیه خشکشویی استفاده کنند. نظافت بیشتر برای مشارکت در کاهش مصرف آب. ; اما متاسفانه هر ساله به دلیل تغییر شرایط زندگی خدمات این صنف برای مردم کمتر می شود.

رجب زاده با اشاره به عدم جذب افراد جدید در این صنف ادامه داد: رکود در این صنف دلیل تعطیلی واحدهای صنفی فعال در حوزه خشکشویی و خشکشویی بوده است. در حال حاضر این اتحادیه با 970 عضو فعال است، البته قبل از انقلاب حدود 1800 اتحادیه در استان تهران فعال بودند، اما در سال های اخیر با توجه به افزایش جمعیت استان تعداد اتحادیه های مورد حمایت این اتحادیه به 1500 نفر رسیده است. که احتمال دارد این کاهش تا پایان سال تشدید شود.

رئیس اتحادیه خشکشویی و خشکشویی گفت: افزایش 15 درصدی بهای تمام شده خدمات در این صنف نسبت به سال گذشته با وجود تورم بالا در بخش های مختلف اقتصاد رقم بالایی نیست اما همچنان مردم توان پرداخت هزینه را ندارند. لباسشویی و خشک شویی.

این فعال صنفی بیان کرد: مردم با توجه به افزایش سایر هزینه های زندگی قطعا ترجیح می دهند لباس ها و سایر اجناس خود را در منزل بشویند در حالی که این اقدام باعث افزایش مصرف و هزینه های آب و برق خانگی می شود اما متاسفانه در این زمینه کشت نمی شود.

رجب زاده بیان کرد: اگر وضعیت اقتصادی مردم کمی بهتر شود قطعا شرایط کار و درآمدزایی فعالان این صنف تغییر خواهد کرد اما امروز اولویت مردم تامین غذای خانواده و سایر هزینه های جاری است اما خشک شویی و خشکشویی می توانند با توجه به صرفه جویی در مصرف برق و آب و حفظ کیفیت لباس از هزینه های زندگی خود بردارند، هنوز برای مردم ثابت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید