لیگ ملت های والیبال فتح سرزمین آلپ در لهستان!/ یک قدم تا صعود


ساعت: 21:24
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881810

تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین دیدار خود از مرحله مقدماتی لیگ ملت ها موفق شد نماینده آلپ اسلوونی را شکست دهد و سه امتیاز ارزشمند را کسب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، چهارمین روز از هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال 2022 امروز (جمعه 26 تیرماه) با برگزاری 6 دیدار در دو شهر اوزاکای ژاپن برای مسابقات لیگ برتر والیبال پیگیری می‌شود. گروه پنجم و گدانسک در لهستان برای گروه ششم.

در دومین دیدار شهر گدانسک، تیم های ملی والیبال ایران و اسلوونی در ورزشگاه ارگو آرنا به مصاف هم رفتند که دانش آموختگان بهروز عطایی مقتدرانه و در سه ست متوالی با امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 14 و این تیم را شکست دادند. 25:21 آنها با کسب 17 امتیاز به ششمین پیروزی خود در این رقابت ها دست یافتند.

تیم ملی والیبال ایران این دیدار را با ترکیب میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل نژاد، امیرحسین توته و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ست اول خوب شروع کرد اما اسلوونی رفته رفته به سطح تیم ایران رسید و دو تیم هر کدام با ۱۱ امتیاز به تساوی رسیدند. در این ست میلاد آبادی پور سرویس خوبی برای تیم ایران انجام داد که تیم اسلوونی سخت گرفت. علاوه بر این بازیکن اسلوونیایی به دلیل اعتراض به داور کارت زرد گرفت. در پایان تیم ایران با نتیجه 26 بر 24 پیروز شد تا اولین گام را برای شکست اسلوونی بردارد. مرتضی شریفی و فاضل پژمان نیز در این ست برای تیم ایران به میدان رفتند.

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم از ابتدا قدرت خود را بر حریف دیکته کرد و توانست با نمایشی قابل قبول 25 بر 14 اسلوونی را شکست دهد تا در ست 2 بر صفر از حریف پیش بیفتد.

تیم اسلوونی در ست سوم عملکرد بهتری مقابل ایران داشت اما برای جلوگیری از شکست این تیم کافی نبود و تیم والیبال مردان ایران با نتیجه 25 بر 21 پیروز شد و 3 بر صفر آلبیا را شکست داد. در این ست میلاد آبادی پور به واکنش یکی از بازیکنان اسلوونی اعتراض کرد و دو کارت زرد و یک کارت قرمز از داور اول دریافت کرد.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی در حالی در رده بندی جای گرفت که اسلوونی حریف مستقیم ایران بود و پیروزی ارزشمندی برای صعود تیم ایران به حساب می آید.

تین اورنات، یان کوزامارنیک، تونچک استرن، کلمن چابول، آلن پیینگ و دژان وینچیچ در ابتدای این دیدار در ترکیب اسلوونی حضور داشتند.

دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به همراه ایرانیان مقیم لهستان به تماشای این مسابقه نشستند.

تیم والیبال مردان ایران فردا (شنبه 27 تیرماه) در دوازدهمین و آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت ها از ساعت 19:30 به مصاف صربستان می رود و برای صعود به مرحله نهایی باید این تیم را شکست دهد.

انتهای پیام؛

دیدگاهتان را بنویسید