ماجرای جالب هدیه دادستان شهر یاسوج به دختر یک زندانی چیست؟ + تصاویر


ساعت: 20:35
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842951

به ویژه برنامه ای برای کمک به زندانیان نیازمند کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شد:

ویژه برنامه حمایت از خانواده زندانیان نیازمند به نام نسیم مهر با محوریت حمایت از خانواده زندانیان کهگیلویه و بویراحمدی آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح امروز، عصر امروز 19 خردادماه، ویژه برنامه کمک به خانواده های زندانیان نیازمند با نام نسیم مهر با حضور جمعی از مردم کهگیلویه در سالن امام خمینی (ره) صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. خادمان بویراحمد . .

مدیر کل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه با بیان اینکه زندان به عنوان یک قانون کیفری اساسی در دنیا و کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد و پرکاربردترین مجازات در حقوق کیفری است، گفت: این مجازات به عنوان یک قانون کیفری در دنیا و کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه زندان ها برای تحقق اهداف اصلاحات مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی، کارگری و مذهبی را انجام می دهند، ادامه داد: زندان ها دارای یکسری پیامدهای فرهنگی و اجتماعی هستند که خانواده زندانیان را متاثر می کند، فقط عدالت ایجاد می کند، اشتباه باید صورت گیرد. مجازات می شود، اما در صورت عدم حضور سرپرست خانوار حبس بر خانواده زندانی تأثیر می گذارد.

بیژنی گفت: امروز باید مراقب این قشر آسیب پذیر باشیم و از ایجاد زندانی دیگر جلوگیری کنیم و اگر انتظار مبارزه با ناهنجاری ها را داریم باید مطمئن شویم که زندانیان عقبه مردمی بی گناه هستند و به خاطر کمبود خود را به زندان محبوس نکنند. از منابع.”

وی به برنامه های حمایتی از جمله کمک های حمایتی، بسته های عمری برای خانواده های زندانیان اشاره کرد و گفت: 170 ملاقات حضوری توسط دستگاه قضایی از خانواده های زندانیان انجام شد.

این مسئول به اقشار مختلف جامعه و نقش آنها در ایجاد امنیت با حمایت از زندانیان پرداخت و گفت: از حضور مشارکت در استان مشخص است که باید در جهت کاهش زندانیان و افزایش حمایت از خانواده زندانیان تلاش بیشتری صورت گیرد. . استان از نظر تعداد زندانیان در مبارزه با آسیب های اجتماعی رتبه دوم تا سوم کشور را دارد و اگر بخواهیم فقط با زور و اجبار با جرم مبارزه کنیم باید دو برابر وضعیت فعلی در زندان ها ایجاد کنیم اما به شرط پیشگیری و ایجاد. برنامه های مختلف. با مشاهده از دستگاه های مختلف، می توان اقداماتی را برای کاهش تعداد زندانیان انجام داد.

وی به استفاده از افراد مجرب در دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب ها و همچنین کاهش تعداد زندانیان اشاره کرد و گفت: در زندان ها با ارتقای مهارت کارفرمایان

آنها می توانند سعی کنند افرادی را در این بخش استخدام کنند.

بیژنی گفت: زندانی که بتواند مخارج خود و خانواده اش را تامین کند مشمول امتیازات قانونی می شود.

سال گذشته با کمک کمیته امداد بیش از 600 خانوار تحت حمایت قرار گرفتند، وی ادامه داد: بیش از 350 خانوار تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفتند.

مدیر کل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر همه احساسات و نگرانی ها نسبت به زندانی شدن مجرمان وجود دارد، از سوی دیگر نهادها، ارگان ها، سازمان ها باید به حمایت خانواده های آنان توجه کنند.

وی افزود: امروز ما و همکارانمان آمادگی داریم تا محل کار خود را به محل کار زندانیان برای ایجاد کار تبدیل کنیم.

دادستان مرکز استان ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین جرایم خشن و امنیتی را دارد اما یکی از استان ها بیشترین آمار زندانیان را دارد. یکی از معانی این است که دعاوی زیاد است.

وی به معضلات حاشیه نشینی، جرایم سایبری، پیدایش آسیب های اجتماعی و نقش آنها در افزایش تعداد زندانیان اشاره کرد و گفت: برای جرایم خرد برخی افراد مستلزم حبس افراد هستند.

ملک حسینی به بازدید از حاشیه شهر یاسوج و زندگی سخت مردمی که حتی در گوشه قبرستان زندگی می کنند و سرپرست آنها در زندان است، اشاره کرد و گفت: برخی از مردم حاشیه شهر حتی به نان شب نیاز داشتند. آیا مشکلات زندان حل شده است؟

ملک حسینی با بیان اینکه جامعه ناامن برای همه اقشار جامعه ناامن خواهد بود و همه باید پاسخگو باشیم، گفت: سرمایه گذاری در کشتارگاهی در استان یزد راه اندازی کرده و شرایط کار با پرونده های کیفری و کسانی را که دارند اعلام کرده است. در زندان بودند و معتاد بودند. 600 نفر از آنها می روند و خانواده هایشان آنها را نجات می دهند. در این جامعه رشد و کمال وجود دارد.

وی به نقش اقشار مختلف جامعه در حمایت از خانواده زندانیان اشاره کرد و ادامه داد: استان ما استان سوپرمارکت ها و هایپرمارکت هاست که وجود سرمایه زیاد در این فروشگاه ها می تواند عرصه گرانی در عروسی ها باشد. هزینه برخی از آداب و رسوم اشتباه است اگر مقداری از این هزینه ها را کاهش دهیم و به زندانیان و خانواده زندانیان کمک کنیم، آسیب ها را کاهش می دهیم زیرا جامعه ناامن برای همه اقشار جامعه ناامنی ایجاد می کند.

این مسئول گفت: نخبگان، مسئولان و دست اندرکاران در صورت حمایت از زندانیان و خانواده های آنان و ایفای نقش، به نوبه خود می توانند امنیت اجتماعی را افزایش داده و آسیب های اجتماعی را کاهش دهند.

وی افزود: دختری از خانواده زندانیان حافظ قرآن بود و قرصی از من هدیه گرفت اما سرپرست وی در زندان بود بنابراین باید از خانواده زندانیان حمایت شود.


عکس های تکمیلی در زیر آمده است:

7885158b 2e22 44d0 9dd6 4f56840d4564 خبر خاکستری

58950946 7c1a 42cd 8138 4d59f3a62ea3 خبر خاکستری

1ce1018a 6bb9 4021 a529 3a1720ddf812 خبر خاکستری

8e5622ff e4bb 4972 8bcb 6d26bcee47a3 خبر خاکستری

خبرنگار: باخمانیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید