ماجرای خط شکنی رزمندگان محجبه کرج با وعده دیدار با امام (ره) / شهدای غواص راز فتوحات عملیات کربلای 5 بود.

ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799782

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: در عملیات کربلای 5 هیچکس داوطلبانه به پشت جبهه برنگشته است و همه پایبند به عهد و پیمان با امام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکسردار علی فضلی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران امروز سه شنبه در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای 5 که در سالن شهدای فلا برگزار شد، گفت: اولین گردان های اعزامی به این عملیات غواص بودند. حضرت زینب (س).

سردار فضلی افزود: رزمندگان دشت می پوشیدند، چکمه و جوراب را درآوردند، اردوگاه سرد بود، چکمه ها را بسته و به گردن آویختند، تا اسرار عملیات هیچ نامه ای بین رزمندگان و خانواده رد و بدل نشد. حفظ شد، جبهه ما عشق و داوطلب بود.

وی تصریح کرد: هیچکس داوطلبانه به پشت جبهه برنگشته است و همه به عهد و عهد با امام وفا کرده اند. آنها در یک خط ایجاد شده اند.

سردار فضلی گفت: اکثر رزمنده ها با قایق حرکت کردند، شب عملیات بود، گردان حضرت زینب(س) با 1200 غواص با خدا معامله کردند، ساعت 1:35 بامداد خبر درگیری را شنیدیم. رمز عملیات از طرف فاطمه الزهرا (س) اعلام شد و نیروهای ایرانی با دشمن درگیر شدند.

وی گفت: رزمندگان از سیم خاردار عبور کردند، عراقی ها مقاومت کردند و رزمندگان عقب نشینی کردند. ما دستور حمله سوم را دادیم در حالی که گروهی از مردم کشته و زخمی شدند. فتح کامل سنگر توسط نیروهای ما تکمیل شد.

سردار فضلی در خاتمه با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای احیای نماز بود، افزود: تا ساعت 7 صبح 1800 متر را طی کردیم، یگان های زرهی در مقابل ایرانی ها مقاومت کردند و هیچ مانعی جز خدا نداشتیم، تا ساعت 9 صبح عراقی ها موفق شدند. تحویل نگرفتند.نه قلعه، وعده دیدار با امام (ره) باعث شد سربازان لشکر 10 سیدالشهدا خط شکنی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید