ماجرای عجیب مدیرعامل پرسپولیس; زمانی که وزارت ورزش این خبر را تکذیب نکرد

ماجرای عجیب مدیرعامل پرسپولیس;  زمانی که وزارت ورزش این خبر را تکذیب نکرد

به گزارش زورخانه ای، رئیس فدراسیون در یکی از برنامه های تلویزیونی مدعی شد که وزیر ورزش به او پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را داده و مدیرعامل باشگاه استقلال نیز قول داده است که در صورت قبول وزیر، مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس. پیشنهاد، او به او در مدیریت باشگاه کمک خواهد کرد! به نظر می رسد این گفته صحت داشته باشد چرا که دو روز بعد نه وزیر ورزش و نه مدیرعامل باشگاه استقلال آن را تکذیب نکردند.

در نظر داشته باشید که این مدیریت دو باشگاه بزرگ کشور است که بیش از نیمی از کل جمعیت ایران از آنها حمایت می کنند. باشگاه هایی که سرمایه ملی به حساب می آیند و کشورهای زیادی در دنیا هستند که می خواهند تنها یک باشگاه مانند این باشگاه ها داشته باشند. چرا باید مدیریت آنها به گونه ای باشد که مدیر ورزشی کشور که بنا به دلایلی این دو باشگاه به او سپرده شده است، بدون در نظر گرفتن بسیاری از عوامل مدیریتی لازم، آن را به افرادی که حتی یک روز تجربه دارند، پیشنهاد دهد؟ آیا مدیریت فوتبالی ندارید و به این دو باشگاه به عنوان میراث پدری نگاه می کنید؟

البته صداقت رئیس فدراسیون زورخانه ای ستودنی است که گفت: چون با فضای مدیریتی فوتبال آشنایی نداشتم و می دانستم رهبری در این باشگاه شرایط خاصی دارد، پیشنهاد این باشگاه را نپذیرفتم. وزیر ورزش».

مشخص نیست چرا در ورزش ما این امکان وجود دارد که مدیران مختلف ورزشی و حتی غیرورزشی به راحتی به پست های حساس برسند و مدیریت در ورزش را با هزینه های گزافی برای حوزه ورزش بدون عبور از فیلترهای لازم تجربه کنند؟

این مشکلات کم و بیش در وزرای قبلی دیده شده است و دلیل اینکه هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همیشه با مشکلات متفاوتی دست و پنجه نرم می کنند این است که معمولا مدیران آنها به جای حل مشکلات، با عملکرد خود مشکلات جدیدی را بر سر مدیران قبلی قرار می دهند.

خرید بازیکن به قیمت 50 هزار دلار به ازای 350 هزار دلار، پرداخت 700 هزار دلار خسارت در مقابل 100 هزار دلار و هرگونه خسارت مادی، معنوی و ورزشی برای هر دو باشگاه نتیجه انتخاب چنین مدیریتی است. عجیب ترین چیز این است که مدیران پس از برکناری در قبال خسارتی که به این دو باشگاه وارد کردند پاسخگو نیستند!

نکته دیگر اینکه مدیرعامل تیم رقیب طبق کدام روش مدیریتی یا قانونی قول کمک به موفقیت می دهد و جو اینقدر دوستانه است؟ با توجه به تجربه مدیریتی که در گذشته وجود داشته، اینکه مردان بدون حاشیه و بدهی می توانند تیم خود را مدیریت کنند کمک بزرگی به فوتبال است و نیازی به کمک به حریف نیست. مدیریت فوتبال و به خصوص مدیریت باشگاه های آبی و قرمز جای آزمون و خطا نیست. رئیس فدراسیون زورخانه ای اگر توانست همان ورزش ملی و باستانی را از کما خارج کند بزرگترین خدمت را به این ورزش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید