ماجرای غم انگیز آبگرفتگی جاده کنارک / تکمیل و اجرای پروژه فاضلاب ضروری است


ساعت: 12:47
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921556

همه ساله با فرارسیدن فصل بارندگی مشکل آب گرفتگی ناشی از بارندگی در خیابان ها و معابر کنارک به معضلی تقریبا همیشگی برای شهروندان تبدیل شده است که در این میان تلاش جهادی مسئولان اجرایی برای رفع این مشکل را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، مشکل آبگرفتگی ناشی از بارندگی در اکثر خیابان ها و معابر شهری تقریبا به معضلی همیشگی شهروندان کنارکی تبدیل شده است.

بارش باران در هر فصل از سال در شهرستان کنارک باعث آبگرفتگی بیشتر معابر و منازل مردم و وارد شدن خسارات متعدد به زیرساخت ها می شود و تمامی دستگاه های پشتیبانی استان برای خدمت رسانی به مردم بسیج شده اند تا این شهرستان به روال عادی بازگردد.


پرداختن به معضلاتی که سال‌ها در امتداد نام کنارک رشد و شکوفا می‌شود و تا چاره‌ای اساسی برای آن‌ها اندیشیده شود، بر همان پاشنه می‌چرخد.


وقتی ابرها خاکستری می‌شوند و آسمان خراشیده می‌شود، دل‌های کنارک‌ها پاره می‌شود و زمزمه باران ناخودآگاه از لبانشان می‌ریزد.


با توجه به اینکه همه ساله دولت های استانی و شهرستانی برای رفع این مشکل هزینه می کنند اما با شروع فصل بارندگی همچنان مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.



تکمیل و اجرای پروژه فاضلاب کنارک ضروری است


عادل خوشهو، عضو شورای شهر کنارک، تکمیل و اجرای پروژه فاضلاب کنارک را ضروری دانست و اظهار داشت: با وجود اینکه فاضلاب اضطراری خیابان امام خمینی (ره) هنوز تکمیل نشده است، اما می تواند بار زیادی را بر روی یک لوله انتقال دهد. چاه زهکشی


وی با بیان اینکه حتی آب خیابان های شهید ابراهیمی و شهید رجایی در شمال کنارک بندر به این کانال منحرف و تخلیه می شود، گفت: امیدواریم با ورود کانال خیابان شهید بهشتی به زنجیر، این کانال ایجاد شود. زهکشی بیشتر از شریان های اصلی شهر که در هنگام بارندگی همیشه پاشنه آشیل شهر بوده است.


یکی از اعضای شورای شهر کاناراک تصریح کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری هایی که برای تخلیه آب محلات انجام شد، نتوانستیم کار اساسی در این زمینه انجام دهیم.


وی با بیان اینکه همه این مسائل لازم است اما کافی نیست، تاکید کرد: این مشکلات یک شبه به وجود نیامده است و قطعا یک شبه حل نمی شود و نیاز به برنامه ریزی بلندمدت دارد وگرنه آش همان آش و کاسه همان می شود. .


خوشخو با اشاره به اینکه متأسفانه همچنان در نقاطی مانند نظرآباد، کوهیان، سورگ، کوچه سیدیکیه و غیره آب گرفتگی داریم و خاطرنشان کرد: برای حل مشکل مجبور به کار مجدد و استفاده از فرصت های پنهان و پنهان و مذاکره هستیم.



بارندگی های اخیر در کنارک خسارات زیادی به منازل روستایی و شهری وارد کرده است

عبدالغفور حوت فرماندار کنارک گفت: بارندگی های چند روز اخیر باعث بارندگی بیش از 96 میلی متر در دو روز شد به طوری که در کمتر از نیم ساعت بیش از 60 میلی متر باران بارید و خسارت جدی به آن وارد شد. خانه های روستایی و شهری و ورود آب به خانه.


وی افزود: 17 روستای شهرستان کنارک با بیش از 15 هزار نفر جمعیت همچنان در محاصره آب و گل و لای قرار دارند و راه آنها به دلیل بالا آمدن آب و عدم نفوذپذیری خاک تردد سختی دارد و مردم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. .


فرماندار کنارک تصریح کرد: سختی عبور و مرور در روستاهای بنست، پازم تیاب، دوور، رحمی آباد، تانک، عزیز آباد، پازم مکانی، شمسر، مومان بیان بیش از سایر نقاط شهرستان کنارک است.


وی با بیان اینکه شهرستان کنارک 100 هزار نفر جمعیت و 63 روستا دارد، افزود: متأسفانه به دلیل تکمیل نشدن طرح فاضلاب شهری و عدم جهت گیری جریان آب همچنان شاهد قطع شدن آب و نشت آب هستیم. به منازل مردم وارد شده و خسارات زیادی وارد شده است که باید انجام شود.» مسئولان استانی و کشوری باید وارد شوند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید