آبگرفتگی 600 خانه در کنارک/ بسیج جهادگران و سپاه برای مهار سیلاب

ساعت: 22:39
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1798004

حسین مدرس کیابانی گفت: پس از آخرین بارندگی ۶۰۰ خانه در کنارک دچار آبگرفتگی شد. در این راستا جهادگران و سپاه و دستگاه های خدمات رسان برای مهار سیل بسیج شده اند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حسین مدرس کیابانی استاندار سیستان و بلوچستان امشب در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده کنارک در جمع خبرنگاران گفت: میزان بارندگی در جنوب استان بیش از حد انتظار بوده است. دو سامانه آب باران اخیر خسارت زیادی به بار آورده است «چون فاضلاب شهر پر نیست و گودال است.


وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی در مدت 20 دقیقه 120 میلی متر بارندگی بارید، ادامه داد: پس از بهره برداری از سامانه قبلی، پمپ ها فعال و آب از معابر و منازل تخلیه شد، اما با فعال شدن سامانه جدید. ، حدود 400 میلیون در معابر انباشته شده و 600 خانه زیر آب است، وسایل مردم تخریب شده است، اما نگران جان آنها هستیم، تلاش می کنیم بخشی از مشکل آنها را با اسکان موقت حل کنیم.

این مسئول افزود: نیروهای جهادی، سپاه، شهرداری و همه گروه ها در حال کار هستند اما حجم آب بسیار زیاد است. با توجه به اینکه قرار است سامانه جدید از روز پنجشنبه وارد استان شود، سعی می کنیم ابتدا راه ها و منازل را پاکسازی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به وام های موجود، فاز اول شبکه فاضلاب کنارک تا پایان سال تکمیل شود.

این معلم خیابانی با بیان اینکه برای جمع آوری آب های سطحی کنارک حدود 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: مردم گلایه دارند که پس از دو مرحله سیلاب، آب های سطحی زیادی در معابر جمع شده است که البته به همین دلیل است. “تمام شد، اما کار زیادی برای انجام دادن داریم تا بعد از هر بارندگی نلرزیم.

وی گفت: انتظار داریم کارکنان پایتخت ما را در انجام اقدامات اساسی در این راستا یاری کنند و با توجه به آسیب های وارد شده به لوازم خانگی مردم، با کمک دستگاه ها و خیران به خرید لوازم نو کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید